Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest czw, 28 marca 2024 21:46:34

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 265 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 30 grudnia 2009 12:50:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 28 stycznia 2005 14:46:47
Posty: 21339
Skąd: Autonomiczne Księstwo Służew Nad Dolinką
Kamik pisze:
W podstawówce, na początku, uczyli Cię pewnie, że nie można odejmować liczb większych od mniejszych, nie?



I jeszcze mówili, że np. nie da się podzielić 5 przez 2 :(

KŁAMCY! :x

_________________
Sometimes good guys don't wear white


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 30 grudnia 2009 12:53:31 
wiesz, dla mnie wartość = i jest abstrakcją ;)
a jest coś jeszcze szerszego niż te liczby zespolone? bo znowu uczą, że najszerszy kręg to rzeczywiste. no ale w takim razie są też nierzeczywiste? i jeśli tak, to i jest nierzeczywistą, mimo, że jest podstawą zespolonych - rzeczywistych? wiem, że piszę strasznie niepoprawnie ale mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi

edit: przecież cały czas powtarzam, że szkoła to zło i nie można im wierzyć 8)


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 30 grudnia 2009 12:57:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 28 stycznia 2005 14:46:47
Posty: 21339
Skąd: Autonomiczne Księstwo Służew Nad Dolinką
Karolina pisze:
przecież cały czas powtarzam, że szkoła to zło i nie można im wierzyć


Szkoła tu nic nie winna. To nauczyciele są źli ...lub dobrzy. I niezależnie od tego jaki tryb nauki wybioerzesz (domowy, lub szkolny) możesz trafić i na takich i na takich :)

_________________
Sometimes good guys don't wear white


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 30 grudnia 2009 14:00:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 28 stycznia 2005 14:46:47
Posty: 21339
Skąd: Autonomiczne Księstwo Służew Nad Dolinką
Pamietam, że na automatyce katowali nas jeszcze tymi liczbami zespolonymi. Jakies sygnały, jakies człony całkujące, inercyjne... a w tym wszystkim te liczby zespolone.

Nic już z tego nie pamiętam :rabbit:

A tu przytaczam znalezione wyjaśnienie idei liczb zespolonych (WERSJA DLA LAIKÓW):

Cytat:
Liczby zespolone

Co to jest liczba zespolona? Mówiąc ironicznie i w dodatku nieprawdę ale za to obrazowo: jest to liczba, która ma wysokość.


Celowo mówię, że liczba zespolona ma wysokość, ponieważ "zwyczajną" liczbę, liczbę rzeczywistą nauczyciele nauczyli nas traktować jako punkt na osi liczbowej, jako punkt, czyli coś bardzo małego. Nad mikroskopijnością punktu najwięksi filozofowie łamali sobie głowy, podejmując próby wyobrażenia sobie jego zerowej wielkości.


Ponieważ zaś do człowieka bardziej przemawia coś, co może poznać swoimi zmysłami, więc celowo zostało - mylnie, podkreślamy mylnie! - powiedziane, że liczba zespolona ma wysokość, chociaż to nieprawda.


Dlaczego? Bo spróbujmy wyobrazić sobie punkt jako patyczek, a oś liczbową jako rzekę. Każdy patyczek jest większy niż punkt, rzeka tym bardziej, dlatego bez trudu powinniśmy umieć to zrobić. Stoimy nad rzeką i wrzucamy nasz patyczek do rzeki. Umówny się, że jeśli nasz patyk wrzucimy dokładnie w miejscu, gdzie stoimy, to zaznaczyliśmy liczbę "zero", jeśli rzuciliśmy metr w górę rzeki, to zaznaczyliśmy liczbę "minus jeden", a jeśli rzuciliśmy metr w dół rzeki, to zaznaczyliśmy liczbę "jeden".


W ten sposób możemy zaznaczyć dowolną liczbę rzeczywistą. Cechą tej zabawy jest to, że za każdym razem patyk unosi się na powieszchni wody. Kiedy pani w szkole każe maluchowi zaznaczyć na osi liczbowej liczbę -2, ten postawi kropkę na drugiej kresce od zera w lewo, ale postawi ją na osi; nie zdarzy mu się aby postawił ją pod osią lub nad osią - zawsze na osi.


Tak samo i my wrzucimy patyk dwa metryw górę rzeki, a ten osiądzie na gładkiej tafli wody.


Otóż liczby zespolone to takie patyki, które mogą tonąć lub unosić się nad powieszchnią wody. To dlatego powiedziano, że liczby zespolone mają wysokość, chociaż z drugiej strony to nie jest zupełnie tak, patyczek nie rozciągnął się przecież - jest wyżej lub niżej. Jest mu to bez różniczy gdzie jest; w szczególności może być na powieszchni wody, skąd wypływa wnisosek, że liczba rzeczywista jest szczegolnym przypadkiem liczby zespolonej.


Tak jak w przyrodzie nie ma latających patyków, tak nikt nie natknie się w niej na liczbę zespoloną. Liczby zespolone są wymysłem matematyków.


Jak więc matematyka radzi sobie z opisem tych liczb? Jeśli uczeń zaznaczałby punkty pod osią lub nad osią, to zaznaczałby liczby zespolone. Gdyby dodatkowo ściągnął tablicę ze ściany i położył ją leżąco na podłodze, to zrobiłby z niej to, co matematycy nazywają płaszczyzną Gaussa. Każdy punkt na niej - to liczba zespolona.


Punkty takie można zaznaczać... tak, jak punkty: (-2,-1), (-2,1). Pierwszy patyk rzucony dwa metry w górę rzeki zanurkował mert pod wodę, a drugi zawisł mert nad wodą. Już mówiłem, że nie ma takich patyków, że są wymysłem matematyków.


W wymyślaniu niestworzonych rzeczy widać ich jawną złośliwość! Nie pozostaniemy im dłużni i w rewanżu - zbezcześcimy definicję liczb zespolonych: zanim matematycy je zdefiniują rozkoszują się po drodze Teorią Grup i takimi pojęciami z niej zaczerpniętymi jak grupa, pierścień, ciało grupa abelowa, aby w rezultacie skończyć na tym, co robi każdy dzieciak w podstawówce, czyli stawianiu punktów na płaszczyźnie.


Nie pozwólmy się katować matematykom Teorią Grup i umówmy się między sobą, że liczbą zespoloną będziemy nazywać parę liczb (a,b), z których a i b należą do liczb rzeczywistych. Pewnie każdy matematyk dostanie drgawek, gdy zobaczy tą definicję, ale cóż, nam to wystarczy.


Więcej: http://student.uci.agh.edu.pl/~lsdyn/zespol.html

_________________
Sometimes good guys don't wear white


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 30 grudnia 2009 14:49:52 
dzięki :)


.. ale przez 0 dalej nie można dzielić? :rabbit:


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 31 grudnia 2009 09:37:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 14 marca 2007 19:38:56
Posty: 1131
Skąd: Słupsk
Silnia to fajna sprawa.
Gdyby tak np. przy wypłacie, stawka za pracę niedziele i święta była silnią stawki podstawowej? :roll:

_________________
Polski ziemniak jest skarbnicą witaminy C


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 04 stycznia 2010 09:58:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 10 stycznia 2005 11:49:49
Posty: 24304
Skąd: Kamienna Góra/Poznań
Pet pisze:
I jeszcze mówili, że np. nie da się podzielić 5 przez 2

Tam w podstawówce... Mój Tato twierdził, że jego znajoma z grupy na studiach nadal tak twierdziła!

_________________
In an interstellar burst
I am back to save the Universe.


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 04 stycznia 2010 10:10:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 28 stycznia 2005 14:46:47
Posty: 21339
Skąd: Autonomiczne Księstwo Służew Nad Dolinką
Peregrin Took pisze:
Mój Tato twierdził, że jego znajoma z grupy na studiach nadal tak twierdziła



Tato był na jakiś studiach humanistycznych?

_________________
Sometimes good guys don't wear white


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 04 stycznia 2010 10:17:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 10 stycznia 2005 11:49:49
Posty: 24304
Skąd: Kamienna Góra/Poznań
Nie, na chemii - najpierw na polibudzie, potem na uniwerku. Owa koleżanka była chyba z tej drugiej opcji.

_________________
In an interstellar burst
I am back to save the Universe.


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 04 stycznia 2010 13:06:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 23:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
..bardzo pilne !
bardzo prosze o obliczenie mi procentów bo ja nawet nie umiem posłużyc się kalkulatorem :roll:

57 141 to ile jest procent z sumy 87 591

:?:

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 04 stycznia 2010 13:18:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 23:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
kamiku, czyli, że liczba 57 141 to 65,24% z liczby 87 591?

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 13 maja 2010 18:04:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 23:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
jeżeli liczba 58500 to 100% to ile procent z tej liczby jest 33500?????

ja nawet tego nie umiem obliczyć na kalkulatorze :oops:

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 13 maja 2010 18:14:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 10 stycznia 2005 11:49:49
Posty: 24304
Skąd: Kamienna Góra/Poznań
(33500/58500)*100 :)
W przybliżeniu 57,3%.

_________________
In an interstellar burst
I am back to save the Universe.


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 13 maja 2010 19:50:21 
heh, niniejszym chciałabym podziękować wszystkim, którzy mniej lub bardziej cierpliwie znosili moje chemiczno-fizyczno-matematyczne pytania. jestem już od tego wolna :D :D


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 13 maja 2010 19:54:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 14:59:39
Posty: 28006
cudownie, co? :D

_________________
Tygrysie, tygrysie - czemu chodzisz w dresie?


Na górę
 Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 265 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group