Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest pt, 29 marca 2024 16:57:56

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 265 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 29 listopada 2006 22:02:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 07 marca 2006 14:07:18
Posty: 802
Skąd: Marshes
A skąd wiadomo, że pierwiastek z 2 nie jest liczbą wymierną?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 29 listopada 2006 22:03:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 15:53:29
Posty: 14860
Skąd: wieś
Właśnie czytałem o tym, jak wykazać, że przekątna kwadratu to a pierwiastka z dwóch...

_________________
Youtube


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 00:52:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 01 października 2006 17:40:14
Posty: 97
Skąd: Elbląg - Gdańsk
Liczby wymierne z definicji mozna zapisać w postaci ułamka zwykłego
k/l gdzie k jest całkowite a l naturalne, więc sqrt(2) z definicji nie jest wymierne, ponieważ nie można zapisać go w postaci ułamka zwykłego.

_________________
"Too much of me too little of Him"


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 08:08:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 07 marca 2006 14:07:18
Posty: 802
Skąd: Marshes
olenkael pisze:
sqrt(2) z definicji nie jest wymierne, ponieważ nie można zapisać go w postaci ułamka zwykłego

A skąd wiadomo, że nie można?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 12:01:45 
bo mają rozwinięcie dziesiętne nieskończone czy coś
tak matematycy ustalili , niech jakiś matematyk mnie teraz sprostuje ;)


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 22:14:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 16 listopada 2004 23:19:04
Posty: 854
Dziwne pytanie rodzi mi się :mrgreen: : Co to jest tyn Blacyg, co Antywitunio go cytuje?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 22:18:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:33:35
Posty: 4883
drogi Szreku:

BLACYG to platońskie rozwinięcie w formie doskonałej ideji kotka Asi Sawickiej (córki Elsei i Crazy'ego), który tam funkcjonuje jako "Blacyk"

_________________
in the middle of a page
in the middle of a plant
I call your name


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 22:19:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 14:59:39
Posty: 28006
Ale kto to jest burasuka proszę nie pytać! :wink:

_________________
Tygrysie, tygrysie - czemu chodzisz w dresie?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 22:36:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 16 listopada 2004 23:19:04
Posty: 854
I wszystko gra!!!1 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A skąd się etymologicznie wzięło imię kotka Blacyk?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 22:57:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 16 listopada 2004 23:19:04
Posty: 854
K.T.W.S.G. pisze:
"Mo że by go tak do ki bla, cyk!.....?"


polałem się :hahaha: :hahaha: :hahaha:


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 23:00:08 

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 19:22:49
Posty: 1139
:lol:


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 01 grudnia 2006 10:30:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 23:10:43
Posty: 3722
K.T.W.S.G. pisze:
Krejzi początkowo bardzo nienawidził tego kota
czas się nie zgadza i osób za mało, ale poza tym - bomba!!
:lol:


A ja mam pytanie natury metodologicznej:
jak chłopca, który za 5 miesięcy pisze test kończacy podstawówkę, nauczyć, że zadanie typu
Kod:
Ania zebrała i skleiła 40 modeli samolotów wojskowych.Samolotów używanych w czasie II wojny światowej ma dwa razy więcej niż modeli używanych w czasie I wojny światowej. Samolotów współczesnych ma o 4 więcej niż tych z okresu I wojny światowej. Ile modeli każdego rodzaju ma Ania?
jest rozwiązywalne?
Ja wiem, że w ogóle fajnie i śmiesznie, ale ten gość NAPRAWDĘ idzie na ten egzamin i NAPRAWDĘ jak widzi coś takiego najpierw mówi, że "się nie da, jest za mało danych" a potem "20"; na pytanie "ale co '20', czego to wynik?" nie umie odpowiedzieć.
:(


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 01 grudnia 2006 11:18:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 23:10:43
Posty: 3722
Kamiku - właśnie tak... :( Nie mam niestety możliwości rozwiązywania z tym chłopcem równań, na naszych lekcjach w ogóle mamy zajomwać się czymś innym (uczę... polskiego), rodzicom przekazuję wszystko, oni widzą problem, ale całość jakoś nie gra... Problem w ogóle jest głębszy i ogólnie sięga podstaw uczenia jako takiego - jak uczyć żeby nauczyć? Jak uczyć, żeby nauczyć tego, który nie chce się nauczyć? Jak nauczyć tego, który w danej dziedzinie po prostu nie ma talentu (jak ja i matematyka...)?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 01 grudnia 2006 11:47:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 14:36:56
Posty: 7692
Skąd: 52,2045 N, 20,9694 E
elsea pisze:
Jak nauczyć tego, który w danej dziedzinie po prostu nie ma talentu


W podanym przez ciebie przykładzie bardziej mnie rozbraja to, że to dziecko strzela jakąkolwiek odpowiedź. To, że nie jest w stanie przyznać, że czegoś nie wie. Szkoła pyta, więc odpowiedź musi być. :roll:
Oczywiście - problemem konkretnym jest to, że czym innego jest odpowiedzieć "Nie wiem ile jest 2+2", a czym innym "Nie wiem, bo w podanym zadaniu jest zbyt mało danych". To drugie wymaga niezłej znajomości problematyki (w tym wypadku matematyki), wystarczającej do osądu, że jakiś problem wykracza poza zakres...

Wiem, że nie pomogłem. Uważam, że to bardzo dobrze, że nie muszę uczyć osób młodszych niż studenci...

_________________
Była tu wczoraj premier Suchocka,
chyba przypadkiem przed wyborami


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 01 grudnia 2006 14:08:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 21:37:55
Posty: 25363
Blacyga i Skota to ja nawet lubię, jak mam ich nie lubić, skoro to moje koty własne? Ale ogólnie kotów NIENAWIDZĘ!!!!!! :evil:

Podoba mi się pytanie Pudelgluma o to, skad niby wiadomo, że nie można zapisać pierwiastka z 2 za pomocą pierwiastka zwykłego.

Przypomina mi pytanie, skąd wiadomo, ze liczba przedstawiana przy pomocy leżącej ósemki faktycznie się nie kończy, skoro... nikt nigdy nie doliczył się do końca? To, że na morzu za horyzontem niczego nie widać, nie znaczy jeszcze, że nic tam nie ma. A jakby tak odpowiednio dlugo liczyć, może by się doliczyło do jakiegoś końca?

;-) ale i :?:

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 265 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group