Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest pt, 07 czerwca 2024 05:44:32

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 461 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 11 stycznia 2012 21:55:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 06 maja 2007 12:40:25
Posty: 13524
Skąd: Krk
W tym miejscu trzeba byłoby wspomnieć o zespole Anderson, Bruford, Wakeman, Howe który powstał w 1988 roku. Było to kolejne wcielenie zespoły Yes, ale panowie nie mogli użyć tej nazwy, gdyż prawa do niej miał Chris Squire. Nagrali jeden album, rozpoczęli pracę nad kolejnym, ale wtedy zapadła decyzja, by ABWH połączyć z zespołem Yes i nagrać album „Union”. Przed płytą „Larks Tongues In Aspic” wspomniałem o Yes i albumach „Fragile” i „Close To The Edge”, ale wtedy miało to uzasadnienie. Kolejny skok w bok chyba nie ma jednak sensu. ;)

_________________
http://67mil.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 11 stycznia 2012 22:45:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 06 maja 2007 12:40:25
Posty: 13524
Skąd: Krk
Gdy inni się obijali Tony Levin ciężko pracował. Słychać go na poniższych płytach:
strona Album Credits pisze:
King Crimson, Discipline, 1981, Bass, Percussion
Yoko Ono, Season of Glass, 1981, Bass
Art Garfunkel, Scissors Cut, 1981, Bass
Joan Armatrading, Walk Under Ladders, 1981, Bass
Deodato, Whirlwinds/Artistry, 1981, Bass
Mike Mainieri, Wanderlust, 1981, Bass
Johnny Warman, Walking into Mirrors, 1981, Bass, Percussion
M, Famous Last Words [Japan Bonus Tracks], 1982,Bass
Peter Gabriel, Security [Japan], 1982 Bass, Percussion
The Roches, Keep on Doing, 1982, Bass
Peter Gabriel, Security, 1982, Bass, Percussion, Vocals
King Crimson, Beat, 1982, Bass, Percussion, Vocals, Composer
Judy Collins, Times of Our Lives, 1982, Bass
Yoko Ono, It's Alright (I See Rainbows), 1982, Bass
Peter Gabriel, Security, 1982, Bass, Percussion
Steve Hillage, For to Next/And Not Or, 1983, Composer
Garland Jeffreys, Guts for Love, 1983, Bass
Mark Knopfler, Local Hero (Original Soundtrack), 1983, Bass
Jules Shear, Watch Dog, 1983, Bass
Joan Armatrading, Key, 1983, Bass
Peter Gabriel, Plays Live, 1983, Bass, Percussion, Vocals
Carly Simon, Hello Big Man, 1983, Bass
Al di Meola, Scenario, 1983, Bass
Johnny Warman, From the Jungle to the New Horizons [Bonus Tracks], 1983, Percussion
Andy Pratt, Not Just for Dancing, 1983, Bass, Percussion
John Lennon/Yoko Ono, Milk and Honey, 1984, Bass
King Crimson, Three of a Perfect Pair: Live in Japan, 1984, Composer
Kazumi Watanabe, To Chi Ka, 1984, Bass
Steps Ahead, Modern Times, 1984, Percussion
John Lennon/Yoko Ono, Milk and Honey, 1984, Bass
Rick Springfield, Hard to Hold, 1984, Bass, Percussion, Vocals
Various Artists, Every Man Has a Woman, 1984, Bass
King Crimson, Three of a Perfect Pair, 1984, Bass, Keyboards, Percussion, Vocals, Composer
Frida, Shine, 1984, Bass
Yoko Ono, Starpeace, 1985, Vocals, Wind Instruments
Robert Fripp, Network, 1985, Bass
Explorers, Explorers, 1985, Bass, Percussion
Bryan Ferry, Boys and Girls, 1985, Bass
Gowan, Strange Animal, 1985, Bass, Percussion
Marshall Crenshaw, Downtown, 1985, Bass
Dire Straits, Brothers in Arms, 1985, Bass
Tom Waits, Rain Dogs, 1985, Bass
James Taylor, That's Why I'm Here, 1985, Bass
Carly Simon, Spoiled Girl, 1985, Bass
Jules Shear, Eternal Return, 1985, Bass
Martha and the Muffins, World Is a Ball, 1985, Vocals
King Crimson, Noise: Live at Frejus '82, 1985, Composer
Gowan, Strange Animal, 1985, Bass, Percussion
Peter Gabriel, So, 1986, Bass
Alice, Park Hotel, 1986, Bass
Various Artists, Denon Jazz Sampler, Vol. 1, 1986, Bass, Guitar
Ric Ocasek, This Side of Paradise, 1986, Bass
Peter Gabriel, So, 1986, Bass, Vocals
Peter Frampton, Premonition, 1986, Bass
Rosie Vela, Zazu, 1986, Bass, Percussion
Michael W. Smith, Big Picture, 1986, Bass, Percussion
David Van Tieghem, Safety in Numbers, 1987, Percussion
Jill Jones, Jill Jones, 1987, Bass
Pink Floyd, Momentary Lapse of Reason, 1987, Bass, Guitar, Percussion
Robbie Robertson, Robbie Robertson, 1987, Bass, Percussion
Carly Simon, Coming Around Again, 1987, Bass
Warren Zevon, Sentimental Hygiene, 1987, Bass
Robbie Dupree, Carried Away, 1987, Bass
King Crimson, Compact King Crimson, 1987, Bass, Percussion, Vocals, Composer
Peter Gabriel, Big Time [#1], 1987, Bass
Peter Gabriel, Biko [UK], 1987, Bass
Gowan, Great Dirty World, 1987, Bass
David Torn, Cloud About Mercury, 1987, Bass, Keyboards, Percussion
Cher, Cher, 1987, Bass
Warren Zevon, Sentimental Hygiene [Bonus Tracks], 1987, Bass
Robbie Robertson, Robbie Robertson, 1987, Bass
Fareed Haque, Voices Rising, 1988, Bass
Richard Thompson, Amnesia, 1988, Bass, Percussion
Bonnie Tyler, Notes from America, 1988, Bass
Tommy Page, Tommy Page, 1988, Bass
T Bone Burnett, Talking Animals, 1988, Bass
Julia Fordham, Julia Fordham, 1988, Bass
Paul Simon, Negotiations and Love Songs 1971-1986, 1988, Bass
Anderson Bruford Wakeman Howe, Anderson Bruford Wakeman Howe, 1989, Bass, Vocals
Ringo Starr, Starr Struck: Best of Ringo Starr, Vol. 2, 1989, Bass
Syd Straw, Surprise, 1989, Bass, Percussion
Maria McKee, Maria McKee, 1989, Bass
Stevie Nicks, Other Side of the Mirror, 1989, Bass
Tim Finn, Tim Finn, 1989, Bass
Laurie Anderson, Strange Angels, 1989, Percussion
Elton Dean, Unlimited Saxophone Company, 1989, Drums
Peter Gabriel, Slowburn, 1989, Bass
Steps Ahead, N.Y.C., 1989, Bass, Percussion
Claudio Baglioni, Oltre, 1990, Bass
Various Artists, Requiem for the Americas: Songs from the Lost World, 1990, Percussion
Judy Collins, Fires of Eden, 1990, Bass
Peter Gabriel, Shaking the Tree: Sixteen Golden Greats, 1990, Bass, Percussion
Peter Gabriel, P.O.V., 1990, Bass
Gowan, Lost Brotherhood, 1990, Bass, Percussion
Peter Gabriel, Shaking the Tree: Sixteen Golden Greats, 1990, Bass, Percussion
Dean & Dudley Evenson, Desert Moon Song, 1991, Composer
Michelle Shocked, Arkansas Traveler, 1991, Bass
Richie Sambora, Stranger in This Town, 1991, Bass, Percussion
Sister Red, Sister Red, 1991, Bass
James Taylor, New Moon Shine, 1991, Bass
Yes, Union, 1991, Bass
Chris Cuevas, Somehow, Someway, 1991, Composer
Frazier Chorus, Ray, 1991, Composer
King Crimson, Abbreviated King Crimson, 1991, Bass, Horns, Percussion, Vocals, Composer
King Crimson, Frame by Frame: The Essential King Crimson, 1991, Bass, Horns, Percussion, Vocals, Composer
Stevie Nicks, Timespace: The Best of Stevie Nicks, 1991, Bass
Pamela Golden, Happens All the Time, 1991, Bass, Percussion, Producer
Buddy Rich with Maynard Ferguson, Play Selections from West Side Story & Other Delights [LRC], 1991, Bass
Andy Summers, World Gone Strange, 1991, Bass
Peter Gabriel, Us, 1992, Bass
Mujician, Journey, 1992, Drums, Percussion
Lou Reed, Between Thought and Expression: The Lou Reed Anthology, 1992, Bass
Jules Shear, Great Puzzle, 1992,Bass
Tracy Chapman, Matters of the Heart, 1992, Bass
Peter Gabriel, Revisited, 1992, Bass, Horns, Percussion, Vocals, Arranger
Pink Floyd, Shine On, 1992, Bass, Percussion
Peter Gabriel, Us, 1992, Bass, Vocals
Yoko Ono, Walking on Thin Ice, 1992, Bass, Wind Instruments
Yoko Ono, Onobox, 1992, Bass, Vocals
Force M.D.'s, For Lovers and Others: Force M.D.'s Greatest Hits, 1992, Composer
Henry Gross, Release/Show Me to the Stage, 1992, Bass
Eros Ramazzotti, Tutte Storie, 1993, Bass
Various Artists, Plus from Us, 1993, Percussion, Producer
Robbie Dupree, Walking on Water, 1993, Bass, Percussion
Artie Traum, Letters from Joubée, 1993, Bass, Percussion
Paul Simon, Paul Simon 1964/1993, 1993, Bass
Mark Knopfler, Screenplaying, 1993, Bass
Peter Gabriel, Blood of Eden [US], 1993, Bass
Kenneth Sivertsen, Remembering North, 1993, Bass, Percussion, Composer
King Crimson, Concise King Crimson, 1993, Bass, Percussion, Vocals, Composer
Eros Ramazzotti, Todo Historias, 1993, Bass
Scarface, World Is Yours [Chopped and Screwed], 1993, Composer
Paul Dunmall, Quartet, Sextet, and Babu Trio, 1993, Drums
Gowan, ...But You Can Call Me Larry, 1993, Bass
Paul Simon, Paul Simon Anthology, 1993, Bass
Spin 1ne 2wo, Spin 1ne 2wo, 1993, Bass, Percussion
European Trumpet Summit, European Trumpet Summit, 1994, Drums
Scarface, Diary [Screwed], 1994, Composer
Tony Oxley, Enchanted Messenger: Live from Berlin Jazz Festiva, 1994, Drums, Percussion
Various Artists, Jazz Tete a Tete, 1994, Drums
Mujician, Poem About the Hero, 1994, Drums, Percussion
Alan Taylor, Decipher, 1994, Drums
King Crimson, VROOOM, 1994, Composer
Herbie Mann, Evolution of Mann: The Herbie Mann Anthology, 1994, Bass
Kristen Hall, Be Careful What You Wish For, 1994, Bass
Indigo Girls, Swamp Ophelia, 1994, Bass
Jules Shear, Horse of a Different Color: The Jules Shear Collection (1976-1989), 1994, Bass
Sara Hickman, Necessary Angels, 1994, Bass
Nanci Griffith, Flyer, 1994, Bass, Percussion, Wind Instruments
Peter Gabriel, Secret World Live, 1994, Bass, Vocals
Jules Shear, Healing Bones, 1994, Bass
Stephen Bishop, On & On: The Hits of Stephen Bishop, 1994, Composer

_________________
http://67mil.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 11 stycznia 2012 22:49:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 29 maja 2006 08:57:07
Posty: 10786
Skąd: Gdynia
Yeah! 3000% normy!

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 12 stycznia 2012 20:07:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 06 maja 2007 12:40:25
Posty: 13524
Skąd: Krk
Trey Gunn
Obrazek
Podczas zahaczania o meandry dyskografii okołokarmazynowej kilka razy nazwisko Treya Gunna już się pojawiło. Nim jednak spotkał na swojej drodze Roberta Frippa był już właściwie wyedukowanym muzykiem. Od 1981 roku studiował kompozycję na University Oregon, a w wolnych chwilach udzielał się w punkowych zespołach Punishment Farm i The Magic If. W roku 1985 poznał Frippa i jego kursy Guitar Craft, był również członkiem The League Of Crafty Guitarists. Grał na gitarze, sticku, a poźniej na Warr Guitar. Od połowy lat osiemdziesiątych stale można go było odnaleźć przy boku mistrza. Brał udział w nagraniach Sunny All Over The Word, Robert Fripp String Quintet czy duetu Sylvian/Fripp. Naturalną koleją rzeczy było iż znalazł się w składzie odrodzonego King Crimson. Od pewnego momentu miał coraz większy wpływ na muzykę tego zespołu i jako jedyny (oprócz Frippa) ze składu Double Trio brał udział we wszystkich ProjeKctach. W moim odczuciu wniósł on do zespołu nową jakość. Nie wyobrażam sobie późnych płyt bez jego udziału. W moim odczuciu jego popisy instrumentalne nigdy nie były tak przewidywalne i nachalne jak Frippa. Do tego drażliwego tematu jeszcze wrócę.

Trey Gunn, One Thousand Years [1993]
Obrazek
Nim King Crimson przybrało ostateczny kształt Trey Gunn zdążył nagrać swój debiutancki album. Można go ulokować w samym centrum między muzyką nieco ambitniejszą a piosenką. Gunn balansuje pomiędzy tymi dwoma światami, ale wypada to nieco mniej przekonująco niż w dorobku Sylvian/Fripp. Słychać w tej muzyce elementy, które staną się wkrótce częścią muzyki King Crimson. Album okazuje również, że muzyk lubił tereny etniczne. Płyta jest bardzo przyzwoita, ale nie pokazuje jego pełnych umiejętności. To dopiero będzie miało miejsce w King Crimson.
Ocena: ***

_________________
http://67mil.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 12 stycznia 2012 20:49:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 06 maja 2007 12:40:25
Posty: 13524
Skąd: Krk
Pat Mastelotto
Obrazek

W latach siedemdziesiątych współpracował z wieloma zespołami, był również mało znanym muzykiem sesyjnym. Większa rzecz zdarzyła się dopiero w 1983 roku. Był to zespół Mr Mister, z którym nagrał trzy płyty, wspiął się na listy przebojów, sprzedał ponad 3 miliony płyt i stał się popularny. Zespół jest typowym przedstawicielem osiemdziesiony w jej najszpetniejszej odmianie. Cukier, pomada, liche piosenki, syntetyczne instrumenty. No koszmar, nie ma się co oszukiwać. Formacja przestała istnieć w 1989 roku. Fripp w życiu Pata Mastelotto pojawił się w okolicy 1991 roku. Później była współpraca podczas koncertów z Sylvianem, a potem Double Trio stało się faktem.

Mr Mister
Obrazek










Double Trio stało się faktem, więc tym samym ogłaszam, że kolejne bezkrólewie się skończyło. Ogrom materiału i coraz większa chęć opisania wszystkich przejawów działalności sprawiła, że zajmowałem się albumami, których nigdy nikomu bym nie polecał. Przymus wewnętrzny nie pozwalał mi jednak ich pominąć.
A teraz kilkanaście płyt King Crimson oraz The ProjeKcts. Trzymajcie się, będzie ostro!

_________________
http://67mil.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 12 stycznia 2012 20:55:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 15:59:39
Posty: 28032
pilot kameleon pisze:
A teraz kilkanaście płyt King Crimson oraz The ProjeKcts. Trzymajcie się, będzie ostro!

:peace:

_________________
Tygrysie, tygrysie - czemu chodzisz w dresie?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 12 stycznia 2012 21:02:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 26 stycznia 2009 21:04:57
Posty: 14029
Skąd: ze wsi
pilot kameleon pisze:
A teraz kilkanaście płyt King Crimson oraz The ProjeKcts. Trzymajcie się, będzie ostro!

hehehehe
a ja już miałem wciąć się nieśmiało nt. Bill Bruford’s Earthworks... ;)

_________________
un tralala loco


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 12 stycznia 2012 21:06:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 06 maja 2007 12:40:25
Posty: 13524
Skąd: Krk
Pietruszka pisze:
a ja już miałem wciąć się nieśmiało nt. Bill Bruford’s Earthworks...

Ej, wbijaj musowo! Koniecznie!

_________________
http://67mil.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 12 stycznia 2012 23:21:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 26 stycznia 2009 21:04:57
Posty: 14029
Skąd: ze wsi
pilot kameleon pisze:
Zespół Bill Bruford’s Earthworks

pilot kameleon pisze:
Ej, wbijaj musowo! Koniecznie!


Powbijać im by można sporo. :wink:
W sumie, w większości jest to podejście do jazzu jakiego nie znoszę, bo tak naprawdę, trudno mi tę muzykę jazzem nazwać. Chodzi mi przede wszystkim o płyty z lat 80-tych.

Earthworks *
Dig? *

Plastikowe brzmienie, jazz z Korga, smętne girlandy solówek dla tlenionych chłopcóf i dziewcząt. W ogóle ta muzyka jest jak trwała ondulacja. Zerao w niej życia. Czuć jakimś amoniakiem. Sporo pop-fanku. Błeeee...

All Heaven Broke Loose ** 1/2

Płyta dużo ciekawsza. Nawet jest jeden fajny numer. Pigalle się zwie. No i All Heaven Broke Loose z niezłymi harmoniami.

A Part, and Yet Apart ** 3/4
Trochę jazzu... takiego bardziej akustycznego....

The Sound of Surprise ** 3/4
Również akustycznie, ale brak ognia

W sumie. Dla mnie słabo.

_________________
un tralala loco


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 13 stycznia 2012 00:18:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 02 sierpnia 2011 13:48:04
Posty: 1938
Skąd: Warszawa
pilot kameleon pisze:
A teraz kilkanaście płyt King Crimson oraz The ProjeKcts. Trzymajcie się, będzie ostro!

Trzymam za słowo :) .
Chapeau bas za recenzje tych wszystkich płyt! Wielu z nich nie słuchałem, cóż zdecydowanie preferuję King Crimson z lat 1969-1974.
Bill Bruford’s Earthworks mnie nie zachwycił, przynajmniej to co słyszałem. Jak widzę, że nie tylko mnie...

_________________
Mam w sobie dzikość żółtej pantery...


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 13 stycznia 2012 11:09:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 28 stycznia 2005 15:46:47
Posty: 21448
Skąd: Autonomiczne Księstwo Służew Nad Dolinką
pilot kameleon pisze:
The ProjeKcts. Trzymajcie się, będzie ostro!



Się trzymam i czekam.

Zdrówka życzę

_________________
Sometimes good guys don't wear white


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 13 stycznia 2012 11:12:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 06 maja 2007 12:40:25
Posty: 13524
Skąd: Krk
Pet pisze:
Się trzymam i czekam.

Jesteś jakimś zakamuflowanym wielbicielem?

_________________
http://67mil.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 13 stycznia 2012 11:19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 28 stycznia 2005 15:46:47
Posty: 21448
Skąd: Autonomiczne Księstwo Służew Nad Dolinką
pilot kameleon pisze:
Jesteś jakimś zakamuflowanym wielbicielem?



ProjeKcts? No tak. W sumie właśnie od nich wziął mi się renesans zainteresowania KC kilka lat temu. Tylko dlaczego zakamuflowanym? :)

Zdrówka życzę

_________________
Sometimes good guys don't wear white


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 13 stycznia 2012 11:46:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 06 maja 2007 12:40:25
Posty: 13524
Skąd: Krk
Pet pisze:
Tylko dlaczego zakamuflowanym?

Bo wydawało mi się, że nikt (łącznie z Tobą) tutaj nie zna i nie ceni tego etapu w działalności King Crimson.

_________________
http://67mil.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 15 stycznia 2012 13:22:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 06 maja 2007 12:40:25
Posty: 13524
Skąd: Krk
King Crimson
Obrazek

Kiedy pojawił się pomysł na kolejne wskrzeszenie King Crimson? Sam Fripp opowiada, że zaczął o tym myśleć w 1986 albo w 1987 roku, ale faktyczne działania i rozmowy rozpoczęły się dopiero w 1991 roku, kiedy zwierzył się z pomysłu Davidowi Sylvianowi. Ten, jak już wspominałem, odmówił. Bał się konfrontacji z wielką legendą. Panowie zatem postanowili stworzyć duet, ale Fripp już wiedział, że Karmazynowy Król zmartwychwstanie. W owym czasie lider King Crimson toczył również wycieńczającą batalię ze swoją wytwórnią EG, która zalegała z płaceniem tantiemów oraz podejmowała decyzje niezgodne z interesem artysty. Walkę wygrał, a następnie założył własną wytwórnię o nazwie Discipline Global Mobile, która z powodzeniem funkcjonuje do dziś.
W 1991 roku Fripp spotkał się z Levinem oraz Belew podczas pracy nad czteropłytową składanką „Frame By Frame”. Belew nagrał nowy wokal do „Cadence And Cascade”, a Levin partię basu do „Bolera”. „Fałszowanie” historii na tej sesji wynikało z konfliktu z Haskellem. Było tak ostro, że Fripp chciał go usunąć (dosłownie!) z historii zespołu. Składanką jednak zajmę się później, kiedy dojdę do wydawnictw kompilacyjnych. Spotkanie z Levinem i Belewem również było jednym z katalizatorów powstania nowego składu. Fripp wspominał, że idea Double Trio, czyli składu na dwie perkusje, dwa basy i dwie gitary pojawiła się w jego głowie zupełnie nieoczekiwanie, kiedy przejeżdżał obok kościoła w drodze do Salisbury jesienią 1992 roku. O tym składzie w typowy dla siebie sposób powiedział: „The Double Trio nie było tym czego chciałem, ani tym co zamierzałem i oczekiwałem, ale ufałem na tyle takiemu układowi, że mogłem z nim działać.”
Na perkusji miał grać Jerry Marotta, który bębni na „First Day” Sylviana/Frippa, ale po pierwszych próbach okazało się, że nie spełniał oczekiwań Frippa. Wtedy, zaznajomiony już z Patem Mastelotto, zadzwonił niego z propozycją. Poinformował, że miałby on tworzyć duet perkusyjny z Brufordem. Gdy Mastelotto zapytał, czy Bruford już o tym wie, Fripp odpowiedział, że jeszcze nie. Fripp jednak nie obstawiał w ciemno. Wiedział, że Bruford ma wielką ochotę pojawić się w składzie. Później perkusista ową chęć tłumaczył tym, że grając w King Crimson wielka rzesza słuchaczy słucha jego najnowszych odkryć rytmicznych, co niezwykle mu się podoba. W tamtym czasie i tamtej chwili udało się przezwyciężyć animozje, jakie zawsze między muzykami istniały.
Początkowe próby odbywały się w mniejszych składach. Nie było na nich również Adriana Belew. Wtedy panowie dopiero docierali się i szkicowali wstępnie materiał, ale już pojawiły się pierwsze wersje „One Time” czy „Inner Garden”. Fripp przedstawił też plan działania, który składał się z nagrania minialbumu po to, by zdobyć fundusze na kolejne etapy, czyli koncerty i próby we wrześniu i październiku tego roku w Argentynie, a następnie nagranie płyty długogrającej.
Pierwsza sesja w pełnym składzie miała miejsce w kwietniu i maju 1994 roku w miejscowości Woodstock w studiu Applehead. Wtedy to została nagrana płytka „VROOOM”. Po latach w serii KCCC pojawiło się wydawnictwo „The VROOOM Sessions”, gdzie można było przyjrzeć się dokładnie krystalizującej się wtedy materii muzycznej. Tym drugim wydawnictwem zajmę się później, teraz skupiając się tylko na oficjalnie dostępnych tytułach.


King Crimson, VROOOM [1994]
Obrazek
Książeczka informuje, że utwory zostały nagrane pomiędzy drugim a siódmym maja podczas pierwszej sesji tego składu. Miksów dokonano w lipcu w studiach Real Word. Produkcją zajął się cały zespół oraz David Bottrill. Wydawnictwo pojawiło się na rynku w listopadzie 1994 roku.
Fripp w książeczce napisał, że jest to bardziej bilecik z zaproszeniem niż list miłosny. I faktycznie, „VROOOM” był i jest odbierany w taki sposób. Traktuje się ten album niezobowiązująco, przede wszystkim jako rozbiegówkę do płyty „THRAK”. Krzywdzące traktowanie wynika z kilku czynników. Po pierwsze część materiału na obu wydawnictwach się dubluje, ale za każdym razem są to inne, różniące się od siebie podejścia. Do tego ten album wydany został przez DGM (w Japonii Pony Canyon), więc na samym początku nie był dostępny we wszystkich sklepach. No i format. Czy minialbum, nawet z czasem trwania ponad 30 minut, można traktować jako pełnoprawne wydawnictwo? No właśnie… Moim zdaniem jest to bardzo poważne wydawnictwo. Co więcej, jest to jedna z najwspanialszych płyt King Crimson.
Niespełna pół godziny materiału, siedem ścieżek, sześć utworów. Pierwsze kilkanaście sekund jest niezwykle ciche. Niezatytułowane dźwięki soundscape mruczą w głębi i sprawiają, że podkręcamy pokrętło głośności, a wtedy pierwsze dźwięki „VROOOM” pojawiają się niepostrzeżenie i wręcz nokautują słuchacza. Potężny riff ze szkoły „Red” z zaskoczenia przygniata odbiorcę. Zmieniające się przez ponad siedem minut riffowe i rytmiczne sekwencje hipnotyzują, wciągają i fascynują. Niesamowita maszyna rytmiczna funduje potężną bazę ugruntowaną dźwiękami basowymi. Na tym wszystkim osadzone są gitary. Ciężkie, z bardzo mocnym surowym brzmieniem. Kalejdoskop przypomina toczący się walec. A wtedy pojawia się lżejszy „Sex Sleep Eat Drink Dream”. Jest bardziej funkowo, wreszcie widać prześwity w muzycznej materii, mniejsza gęstość początkowych fragmentów pozwala zerknąć w tryby tej sekstetowej maszyny. Utwór niby lżejszy, ale nie obywa się bez zgrzytów. Wokal Belewa jest zniekształcony, pokdład pod solo gitarowe aż się gotuje. Wielokrotnie można się zastanawiać, czy czasem wszystko jest na swoim miejscu, czy zespół się nie pogubił. Otóż nie. W całym szaleństwie jest metoda. Krzywizny rytmiczne rozchodzą i nachodzą na siebie w nieoczekiwanych momentach, a wtedy słuchacz zauważa, że wszystko jest w pełni kontrolowane. Kolejnym dowodem na niesamowitą sprawność muzyków (ale nie bezduszność!) jest kolejny na płycie „Cage. To jeden jeden z najbardziej fascynujących utworów w dorobku całego zespołu. Skomplikowana rytmika, niesamowite tempo i Belew wyśpiewujący gwałtownie tekst. Tutaj tradycja lat osiemdziesiątych zostaje połączona z czymś nowym, mechanicznym, ale fascynującym. Do tego czas trwania tego utworu. Tylko 95 sekund, po których pojawia się kolejny monumentalny temat, który podobnie jak „VROOOM” definiuje nowe wcielenie King Crimson. „THRAK”, bo o nim mowa jest niezwykle gęsty i brutalny. Wykonanie z tej płyty jest zdecydowanie inne niż z długograja. Zespół jeszcze nie wykrystalizował sposobu improwizacji, więc postawił na agresywne wypełnienie wnętrza kompozycji. Później ulegnie to zmianie, niemniej jednak ta wersja wydaje się arcytrafna. Dzięki potężnemu, mulistemu brzmieniu zespół brzmi monolitycznie. Partie instrumentów nachodzą na siebie epatując jakąś pierwotną potężną siłą, która niestety na następnym wydawnictwie się ulotni. „When I Say Stop, Continue” to kolejny fragment dostępny tylko na tym wydawnictwie. Wycięty został z dłuższego fragmentu o swobodnym charakterze pod wiele mówiącym tytułem „Monster Jam”, którą możemy znaleźć na „The VROOOM Sessions”. Improwizacja rozbudowuje się powoli, aczkolwiek bardzo konsekwentnie. Ciężki basowy fundament rezonuje przez cały czas, a kolejne instrumenty powoli uzupełniają przestrzeń, by w momencie pełnego pędu zatrzymać się po słowach wypowiedzianych nieoczekiwanie przez Adriana Belew. „One Time” balladowo, ale i surowo kończy płytę. Mniej delikatny, bez wdzięczenia się do słuchacza, ale też kojący po dawce prawdziwego zgiełku. Podziękowanie za przejście przez dźwiękowe pandemonium.

W owym czasie był to powrót marzeń. Większość legend sprzed lat wracała z mizernymi płytami oferując kolejną porcję odgrzewanych kotletów, natomiast Fripp po raz kolejny (tak!) wymyślił ten zespół na nowo proponując muzyczne arcydzieło, które potrafiło zainteresować nie tylko starych fanów, ale również młodzież. W tym także i niżej podpisanego, choć skłamałbym, gdybym powiedział, że poznałem ten minialbum przed płytą „THRAK”.

Ocena: *****

_________________
http://67mil.blogspot.com/


Ostatnio zmieniony pn, 16 stycznia 2012 15:16:39 przez pilot kameleon, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 461 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group