Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest czw, 23 maja 2024 05:50:46

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 19 października 2011 09:59:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 15:59:39
Posty: 28025
Śledziłem sprawę dzięki wpisom znajomego na fejsie.
W mediach nie słyszałem słowa na ten temat, a Wy?

_________________
Tygrysie, tygrysie - czemu chodzisz w dresie?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 19 października 2011 21:58:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25424
Dzięki Natalia, ja jakoś zupełnie nie śledziłem, co się tam działo. Opis dość straszny, przypomina różne dramatyczne chwile opisywane w literaturze górskiej (tej, co ją najbardziej lubiłem za młodu, no bo dramat i życie wisi na włosku), tyle że jakimś cudem wszyscy przeżyli... Opis niby suchy, ale łatwo sobie dopowiedzieć, co tam NAPRAWDĘ się działo.


natalia pisze:
co to za zdobycie góry, skoro nie mozna potem z niej zejść i muszą włazić po takiego zdobywcę ratownicy z butlami tlenowymi narażając własne zycie

zgadzam się z Tobą... dobrze, bo tutaj jednak zeszli, a ratownicy nie zginęli. ale różnie bywało.

Ja czasem sobie myślę, że za zdobycie góry powinno się uważać PEŁNĄ drogą - czyli wejście i zejście. Może gdyby taki standard szeroko obowiązywał, to zakorzeniłoby się takie przekonanie, że triumf to jednak jest nie na górze, ale dopiero na dole?... może byłoby chociaż o kilka mniej ofiar? Pewnie nie, bo widocznie naturalną jest ta radość na górze - zdobyliśmy! Wejść to nic, zejść to dopiero sztuka..., to jakoś mniej przekonało zdobywców w historii i jest jak jest.

Ale zastanawiam się na przykład nad tym niezwykłym latem 1986 na K2 oczywiście. Pierwsze angielskie wejścia na K2 - Al Rouse i Julie Tullis, pierwsze męskie i pierwsze kobiece. Żadne z nich nie zeszło z feralnego obozu IV na 7900. Czy to naprawdę było zdobycie góry? :-(


PS. Witek, nie w mediach nic nie słyszałem (ale ja słabo śledzę).


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 28 października 2011 16:44:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
filmik ze szczytu makalu. jak pięknie. niewyobrażalna wysokość.

http://wspinanie.pl/serwis/201110/28-fi ... Makalu.php

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 28 października 2011 17:09:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 15:59:39
Posty: 28025
Czad! :shock:

_________________
Tygrysie, tygrysie - czemu chodzisz w dresie?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 28 października 2011 21:49:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 20:39:34
Posty: 2858
Skąd: bydzia
respekt!

_________________
you create your hell...


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 28 października 2011 22:21:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 15:59:39
Posty: 28025
Filmik jest wybitnie w temacie wątku :) .

_________________
Tygrysie, tygrysie - czemu chodzisz w dresie?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 09 marca 2012 16:58:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
Crazy pisze:
Makalu czy Ślęża?


Marilyn Monroe czy Katarzyna Figura?

UWAGA!!!

Dziś o 8:30 rano czasu lokalnego członkowie miniaturowej wyprawy kierowanej przez Artura Hajzera (w ramach programu Polski Himalaizm Zimowy), Janusz Gołąb i Adam Bielecki dokonali pierwszego wejścia zimowego na Gasherbrum I - w dodatku bez tlenu!! Jest to dziewiąty ośmiotysięcznik zdobyty (pierwszym wejściem) zimą przez Polaków.

http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=20688

http://polski-himalaizm-zimowy.wspinanie.pl/blog/2012/03/09/gasherbrum-i-8068-m-n-p-m-po-raz-pierwszy-zdobyty-zima/

http://wspinanie.pl/serwis/201203/09-Gasherbrum-I-Adam-Bielecki-Janusz-Golab-szczyt.php

http://www.rp.pl/artykul/835842-Polacy-bez-aparatury-zdobyli-Gasherbrum-I.html

BRAWO!!!!!

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 09 marca 2012 18:20:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 12:17:46
Posty: 4937
Skąd: Biadacz
Właśnie miałem o tym napisać...
Wielki sukces - dopiero drugi ośmiotysięcznik zdobyty zimą w Karakorum ! W dodatku w ciężkim w tym roku sezonie zimowym... dość powiedzieć, że murowani kandydaci do zimowego zdobycia Nanga Parbat - Simone Moro i Denis Urubko (wycofali się w połowie lutego z uwagi na warunki śniegowe i polska wyprawa na Nangę działająca obok nich takoż, a rosyjska wyprawa na K2 została zakończona w związku ze śmiercią uczestnika.

Jak by nie było wielki sukces Hajzera, na którym wieszano psy w związku z jesienną wyprawą na Makalu. Projek Polski Himalaizm zimowy okazał się wielkim sukcesem już na początku ! 28-letni Adam Bielecki - zdobywca Makalu i Gasherbruma wyrasta na nadzieję polskiego himalaizmu (bo Gołąb to stary wyjadacz).

pozdro...
KoT


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 09 marca 2012 21:11:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
tez miałam zamiar o tym napisać
:D

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: sob, 10 marca 2012 13:28:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25424
I pomyśleć, że kilka lat temu wyprzedziłem Artura Hajzera (wprawdzie nie w kalendarzowej zimie, ale w warunkach jak najbardziej śniegowych!), wchodząc z Gąsienicowej na Kasprowy :D

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: sob, 10 marca 2012 23:56:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 12:17:46
Posty: 4937
Skąd: Biadacz
:D
Dla takich chwil warto żyć ! Ja na Twoim miejscu po takim wyczynie ogłosiłbym koniec kariery...

Tymczasem wszyscy w bazie.

pozdro...
KoT


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 11 marca 2012 00:01:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
KoT pisze:
Tymczasem wszyscy w bazie.


Nasi tak, na szczęście. Niestety nie wszyscy jeszcze zeszli :?

http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=20689

Mam nadzieję, że Cedric z ekipą mają tylko problemy z łącznością i że jutro BC zobaczy ich schodzących. Tamara już na dole.

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 11 marca 2012 14:36:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
Bardzo niepokojące informacje napływają z G1:

http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=20691

Cytat:
GI watch - Sunday: Search & rescue choppers on the way.

There is still no news from Gerfried Goschl, Nisar Hussain and Cedric Hahlen, missing since Friday on winter GI. limbers in BC have asked for aerial rescue: two choppers, expected to arrive around noon today, are on the way to search along the mountain flanks.

"Alex will get in the chopper and help on searching labors," the Basque climber's home team stated.

"The skies were clear early in the morning today, when we asked for the choppers," Alex said over sat phone. "I am concerned now, since it's already noon and the clouds are piling up again."

Alex also confirmed that Tamara Stys is back in BC, where she finally arrived yesterday. She is reportedly suffering from some frostbites.

No time to celebrate for Polish summiteer

"We are met in BC, managing the current emergency situation," Polish team leader Artur Hajzer told ExplorersWeb on the Sat-Phone yesterday. "There is not much we can do now, though, due to very bad weather" he reckoned.

The Polish team reached back BC at 4:00pm, local time Saturday. Both summiteers had frostnip on their nose and Adam also sustain a frostbitten toe.

While world media praise the Poles and the new addition to their national score on winter Himalayan firsts, there was no mood for celebration in BC. There's been no news from Gerfried Goschl, Cedric Hahlen and Nisar Hussain in the last 36 hours. "We don't even know on which side of the mountain they may be," Artur said.

Gerfried Goschl (Austria), Nisar Hussain (Pakistan) and Cedric Hahlen (Switzerland) were last seen on their way to the summit from a new route on the peak's south side, on Friday morning.


:|

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 11 marca 2012 22:18:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25424
Takie braki wieści bardzo źle mi się kojarzą :-(


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 11 marca 2012 23:23:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
Sytuacja jest bardzo napięta. Smigłowce nie mogły dolecieć do BC ze względu na pogodę. Ekipa Tamary w wielkim niepokoju.

Trzeba trzymać kciuki / modlić się o ich bezpieczne zejście. Ostatni raz widziani byli bardzo wysoko, ok. 250 metrów poniżej wierzchołka, ale są na nowej drodze i nie wiadomo jak mieliby potem schodzić - klasyczną, tą którą weszli, czy jeszcze inaczej. To bardzo ostrzy zawodnicy, więc trzeba mieć nadzieję.

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 28  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group