Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest pt, 24 maja 2024 13:47:11

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 12 marca 2012 10:33:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
pojawiły się sprawozdania

Cytat:
9 marca według prognoz pogody warunki miały być bardzo dobre ale tylko do godziny 12:00. W nocy z 8 na 9 marca była pełnia księżyca, dlatego zespół zdecydował się zaatakować szczyt nocą. Adam i Janusz wyszli do ataku z obozu III o północy. Było to wbrew regułom zimowego wspinania, jednakże temperatura nie była rekordowo niska – termometr w obozie III wskazywał „tylko” minus 35oC (a nie minus 46oC) co oznacza, że temperatura odczuwalna na ciało wynosiła minus 53oC (a nie minus 67oC. Dopisało szczęście. Wiatr był bardzo słaby. Tempo wspinaczki było bardzo dobre – ponad 100 metrów na godzinę. Wcześniejsze wiatry sprawiły, że podłoże było twarde – nie było problemu torowania. Pomimo sprzyjających warunków, zimno powodowało, że wspinacze nie byli w stanie wykonać, żadnych choćby drobnych czynności takich jak poprawienie czapki, chustki, ogrzewaczy w butach czy rękawiczkach. Płyn w tak zwanych Camel bagach (noszonych pod puchowym kombinezonem) zamarzł i himalaiści stopniowo się odwadniali. Nie byli też w stanie wyjąć, odkręcić i zjeść żeli energetycznych. Pozostało im skoncentrowanie się na jak najszybszym wspinaniu się do góry.
Dotarli na szczyt o godzinie 8:30 rano
Nie byli w stanie wyjąć z plecaka polskiej flagi, ani zrobić szczególnie atrakcyjnych zdjęć , niemniej jednak wykonali niezbędną dokumentację fotograficzną.



Ze względu na brak śniegu warunki techniczne wejścia były dość trudne i zejście zapowiadało się niebezpiecznie. Sprzyjające warunki pogodowe miały trwać zaledwie do południa, dlatego zejście ze szczytu zaczęło się niezwłocznie po jego osiągnięciu, zdobywcom zależało na tym by jeszcze tego samego dnia zejść jak najniżej, to jest poniżej 7000 m n.p.m. bezpośrednio do obozu II, gdzie oczekiwał ich kierownik wyprawy Artur Hajzer i Pakistańczyk Shaheen Baign.

Plan został zrealizowany - Adam i Janusz dotarli do obozu III około godziny 14:00 i po krótkim odpoczynku kontynuowali zejście. Poniżej obozu III był ciąg lin poręczowych ( w Kuluarze Japońskim) umożliwiający szybkie zjazdy, dzięki temu obaj dotarli do obozu II (6450 m n.p.m.) o godzinie 17:00. Zjazdy odbywały się już w bardzo złej pogodzie i przy silnym wietrze - kilkugodzinne okno pogodowe zamknęło się.



Kolejnego dnia, to jest 10 marca, himalaiści szczęśliwie donieśli sukces do bazy.


.i ani słowa o reszcie i tamarze. ta tamara była w jakiejś inej ekipie?

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 12 marca 2012 10:51:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 12:17:46
Posty: 4937
Skąd: Biadacz
Tak w innej międzynarodowej wyprawie która miała zdobyć GI nową drogą.
Tu nieco więcej po polsku:
http://wspinanie.pl/serwis/201203/10-Ga ... raport.php

pozdro...
KoT


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 12 marca 2012 14:06:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
Tamara jest - jak już napisał KoT w międzynarodowej wyprawie. Z Polaków jest tam jeszcze Darek Załuski.

Tymczasem Artur mówi w wywiadzie udzielonym Jano Kurczabowi http://wspinanie.pl/serwis/201203/12gasherbrum-wywiad-z-arturem-hajzerem.php:

Cytat:
Jak pewnie już wiesz - zespół Göschla zaginął. Współorganizujemy poszukiwania, ale mamy najgorsze myśli. Zespół był w kopule szczytowej 9 marca w południe, kiedy rozpętało się już piekło pogodowe.


Brzmi to bardzo źle.

Według wiadomości sprzed godziny, Agnieszka Bielecka i Darek będą pochodzić do C1, żeby stamtąd spróbować dopatrzeć się poszukiwanych.

Cytat:
Hopes are however scarce, since no one knowns for sure on which side of the mountain the missing climbers are. Last time the missing climbers were seen, they were approaching the summit from the peak's south side. Once on top, the trio planned to traverse down the normal route on the north side. There's been neither sat-phone or radio contact.


:|

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: wt, 13 marca 2012 22:27:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
Grupa poszukiwawcza (bardzo mocna) jest już w C1 i jutro rusza do dwójki. Jest szansa na to, że w czwartek pojawią się śmigłowce wojskowe. Jeżeli ekipie Göschla udało się osiągnąć któryś z górnych obozów na drodze klasycznej, to są spore szanse na to, że wyjdą z tego bez szwanku (Polacy zostawili im w namiotach śpiwory, paliwo, palniki i jedzenie).

http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=20705

oraz:

http://karakorumclimb.wordpress.com/2012/03/13/volunteer-climbers-are-ready-to-fly-to-gi-8068m-base-camp-to-search-for-missing-climbershassan-sadpara-believes-climbers-are-safewaiting-for-good-weather-to-descend/

Cytat:
Talking to KCN Hassan Sadpara from Skardu Airport , told that he is 100% sure that the missing climbers are alive and above 7000m somewhere ,he said,he thinks that they are at camp III above so- called Japanese couloir after summiting the peak,he said that the missing climbers, he believes are waiting for weather to improve and descend down to base camp via normal route, since the climbers had planned.


Oby!

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 14 marca 2012 12:19:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25424
Tymczasem czytałem, że i ci nasi, co niby zeszli do bazy, mają problem co dalej, bo są poodmrażani i tkwią w tej bazie uwięzieni.

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 14 marca 2012 13:59:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
Nie jest aż tak bardzo źle z naszymi, bo to mega twardziele. Nie są uwięzieni w bazie - po prostu ze względu na odmrożenia rozsądniej będzie poczekać na śmigło, niż iść lodowcem.

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 14 marca 2012 20:25:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 12:17:46
Posty: 4937
Skąd: Biadacz
Coś się ruszyło:

Cytat:
Pakistańscy tragarze wysokościowi Shaheen Baig i Abbas dotarli do obozu I na drodze normalnej z nadzieją odnalezienia trójki zaginionych od piątku himalaistów: Szwajcara Cedrica Hählena, Austriaka Gerfrieda Göschla i Pakistańczyka Nisara Hussaina. Jeżeli pogoda pozwoli planują dojście do obozu II.


Sprawdziłem sobie tych zaginionych... Każdy z nich ma większe doświadczenie himalajskie niż nasi obaj zdobywcy razem wzięci... Krótko mówiąc to wyjadacze... nadzieja umiera ostatnia.

pozdro...
KoT


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 15 marca 2012 09:19:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 21 marca 2007 09:35:09
Posty: 521
Skąd: Bydzia
Media biją na alarm ale chyba nie ma powodów do paniki, dadza radę

http://polskihimalaizmzimowy.pl/pages/p ... ot-468.php


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 15 marca 2012 12:43:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
http://polski-himalaizm-zimowy.wspinanie.pl/blog/2012/03/15/oswiadczenie-w-sprawie-klamliwego-materialu-wyemitowanego-przez-tvp1-dnia-14-03-2012-na-temat-wyprawy-zimowej-gasherbrum-i/

Cytat:
15 marca 2012
Oświadczenie w sprawie kłamliwego materiału wyemitowanego przez TVP1 dnia 14.03.2012 na temat Wyprawy Zimowej Gasherbrum I

Materiał ten był nieprawdziwy, zmanipulował nasze materiały filmowe i nie służył niczemu jak tylko nakręcaniu sensacji.

Wykorzystano w nim nasze materiały filmowe sprzed miesiąca, dotyczące innej sytuacji i wyrwane z kontekstu. Nieprawdą jest jakoby: himalaiści skrajnie wyczerpani ostatkiem sił dotarli po ataku szczytowym do bazy. Wszyscy dotarli do bazy w dobrym stanie zarówno psychicznym jak i fizycznym.

Nieprawdą jest jakoby: w bazie kończyły się żywność i leki – i pozostawało już tylko moczenie odmrożeń w ciepłej wodzie. Wyprawa ma doskonałe zaplecze medyczne, świetnie i obficie zaopatrzoną aptekę, i wystarczające zasoby żywności.
Chcielibyśmy zaapelować do dziennikarzy, że nie jesteśmy materiałem tylko żywymi ludźmi, którzy mają rodziny i przyjaciół. Rozsiewanie tego typu sensacyjnych, nieprawdziwych informacji jest niezwykle szkodliwe, zwłaszcza w przypadku tego sportu, który sam w sobie niesie duże ryzyko;straszenie rodzin i opinii publicznej niczemu nie służy.
Jesteśmy oburzeni, naszym zdaniem sprawą powinna się zająć Komisja Etyki Mediów.

Członkowie Polskiej Wyprawy Zimowej na Gasherbrum I
Artur Hajzer, Janusz Gołąb, Adam Bielecki, Agnieszka Bielecka

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 15 marca 2012 14:11:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25424
Dzięki za ten cytat. Chyba się właśnie zetknąłem z jakimiś takimi materiałami.

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 15 marca 2012 15:45:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
Dwie wiadomości:

1) od taty Adama Bieleckiego:

Cytat:
...dzisiaj przed południem dwa helikoptery armii pakistańskiej "przeczesały" zbocza G-I - niestety, nie zaobserwowano żadnych śladów zespołu Gerfrieda. Akcję poszukiwawczą zakończono...

...przed 13-tą (czasu polskiego) Janusz, Adam i Tamara odlecieli helikopterem do Skardu...


2) z Explorers Web:

Cytat:
Sad news from GI: Choppers find no trace, rescue attempt is over

Posted: Mar 15, 2012 07:39 am EDT
"Today, two Pakistan Army choppers have made a searching flight around GI, reaching up to 7000 m. in order to search over the plateau between 7000m and 7400 m, which was climbed by Gerfried’s team on the 8th of March," Artur Hajzer, leader of the Polish expedition, has just reported over email.

"The missing climbers might have got trapped on that plateau, since the choppers have searched as well all over the normal route up to 6400 m. and, as far as we know, found no traces or tracks. We are reporting as we have seen the choppers operating from BC. We know that in the chopper was Hassan Sadpara. The weather today was 100% clear."

"We have agreed with Gerfried’s brother – Wolfgang Goeschl - to call the searching operation off. After a small ceremony in memorial of Gerfried Goeschl, Cedric Hahlen, and Nissar (Hussain) Sadpara, we - Artur Hajzer, Agnieszka Bielecka, frostbitten Alex Txicon and Darek Zaluski - have all started the packing-up to leave BC. Adam Bielecki, Janusz Golab and Tamara Stys have already left."

"The normal route was searched along by a two-man team between March 12th and 14th. The new route opened by Gerfried's team, up to 6,800m, was searched from BC by binoculars everyday."

"It is difficult to accept that such great friends and climbers have passed... We share our pain with all friends and send our condolences to the families."

Artur Hajzer.

ExplorersWeb team note: Our hearts go to Gerfried, Nisar and Cedric's families and friends. We shall miss them.


Jeśli Wolfgang Goeschl (brat Gerfrieda) odwołał dalsze poszukiwania, to wygląda na to, że nie widzi żadnych szans na odnalezienie zaginionych.

Strasznie przykro, wielka tragedia.

:(

Zawsze jest cień szansy, że zeszli gdzieś i przetrwali, ale teraz to chyba taka nadzieja, jak z Wandą :|

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 15 marca 2012 18:36:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
jak ludzie giną w górach tak bez świadków to jest straszne. że nie wiadomo co się stało i jak to się stało i dlaczego. szczegolnie dla najbliższych to podwójny koszmar. co się musiało tam wydarzyć?

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 15 marca 2012 23:59:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25424
Tak, nawet w '86 na K2 jednak zeszli świadkowie i mogli opowiedzieć... ale tam było ich w sumie siódemka uwięzionych w obozie IV a jeszcze dzień wcześniej widzieli ich i inni... z siedmiorga przeżyło zaledwie dwoje. Tu z trójki... nikt?

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 16 marca 2012 23:45:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 17:29:27
Posty: 7715
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
Pożegnanie od ExplorersWeb :(

http://www.explorersweb.com/opinion/news.php?id=20718

Cytat:
Editorial: the price of knowing great men

Posted: Mar 16, 2012 01:37 pm EDT

(Tina Sjogren) They say that life is about choices. Tom and I had different options when we met. Acing tests at Sweden's Harvard Tom could have worked in a bank helping people get out of their homes. An ambitious kid at Swedish Television, I could have become famous for interviewing people famous for being famous. We would have been rich and admired in our community.

Instead we took to the world. In all its glory and all its hardship, damn the money. Along the way we set up ExplorersWeb and got to know some of the world's greatest girls and men.

We became parts of their lives. Along with the shots of routes and tents, they sent us pics of their weddings, kids, and pets. Behind the official interviews there were off the record mails, with their dreams, hopes, doubts and pains.

When we lost them, we lost brothers.

Since last weekend I have been unable to shake off images of Gerfried's and Heike's wedding on an Austrian mountain top. He named his first daughter Sagarmatha. I've been worried, angry, and sad.

And it's not the first time. Meanwhile, in their comments our community made sure that hope was last to leave the mountain. Things like that make my choice worthwhile. I'm proud of our tribe.

I don't know the last thoughts of Gerfried, Cedric and Nisar. I don't know if they even ever had any choice at all. The paths of our hearts are not always the easiest or the most fruitful, or the most wise.

All I know is that losing people who truly shine is the most painful. I guess that that's the price of having known them.

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: wt, 03 kwietnia 2012 12:41:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 12:17:46
Posty: 4937
Skąd: Biadacz
Krótki wywiad ze zdobywcami:
http://wspinanie.pl/serwis/201204/01gas ... rbrum1.php

Długi wywiad z Bieleckim:
http://wyborcza.pl/1,75480,11433899,Osm ... &startsz=x

pozdro...
KoT


Na górę
 Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group