Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest pt, 29 marca 2024 03:08:21

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 09 lipca 2006 18:50:36 
Kolejne polskie wieści z Gór najwyższych! Pustelnik w końcu wszedł na Broad Peak!

Cytat:
Piotr Pustelnik z Łodzi wraz ze Słowakiem Peterem Hamorem zdobyli znajdujący się w Karakorum dwunasty na świecie pod względem wysokości szczyt - Broad Peak (8047 m).

Do ataku z obozu III (7200 m) wyruszyli razem z Piotrem Morawskim z Warszawy. Na przełęczy (7900 m) napotkali bardzo osłabionego, bliskiego utraty świadomości i braku koordynacji (deterioracja wysokościowa) Austriaka. Zajął się nim Morawski, sprowadzając go do obozu III.

Wyżej, już na grani, Pustelnik i Hamor odnaleźli drugiego himalaistę, prawdopodobnie z austriackiej wyprawy, ale ten już nie żył. Po posłudze chrześcijańskiej kontynuowali wspinaczkę na szczyt. Weszli w ekspresowym tempie - do bazy (5200 m) dotarli bowiem 2 lipca.

Być może jeszcze w niedzielę Piotr Morawski przystąpi samotnie do ponownego ataku na Broad Peak. Do wejścia na wierzchołek szykują się także pozostali uczestnicy wyprawy kierowanej przez Piotra Pustelnika - Kinga Baranowska z Warszawy i Andrzej Rusowicz z Gdańska. Nie przeszli oni jeszcze odpowiedniej aklimatyzacji i ich wspinaczka musi być rozłożona na dłuższy okres czasu.

Broad Peak to trzeci masyw ośmiotysięczny zdobyty w tym roku przez ekspedycję mBank Lotto Tryptyk Himalajski 2006. W kwietniu Morawski i Hamor weszli na Cho Oyu (8202 m), w maju Hamor stanął na głównym wierzchołku Annapurny (8091 m), a Pustelnik i Morawski na wschodnim (8010 m). Ale na tym nie zamierzają poprzestać. Chcą wspinać się na Broad Peak w lipcu ponownie. Tym razem nową drogą - południową granią z drugiej strony masywu i to w stylu sportowym - alpejskim.

Dotychczas nikomu nie udało się pokonać tej bardzo trudnej i niebezpiecznej drogi. Trzy próby - angielsko-australijska, hiszpańska i polska (Jerzy Kukuczka z Wojciechem Kurtyką) - zakończyły się niepowodzeniem.

Pustelnik trzykrotnie - w 1998, 1999 i 2005 roku - próbował wejść na Broad Peak. Za każdym razem na przeszkodzie stawały warunki atmosferyczne, wypadki innych bądź towarzyszących mu alpinistów. Rok temu został zmuszony do odwrotu spod samego wierzchołka z powodu bardzo trudnych warunków pogodowych i skrajnego wyczerpania organizmu. W trakcie schodzenia towarzyszący mu w zmaganiach z górą po 16-letniej przerwie Artur Hajzer złamał nogę.

Główny wierzchołek Broad Peak został po raz pierwszy zdobyty 9 czerwca 1957 roku przez uczestników austriackiej ekspedycji: Markusa Schmucka, Kurta Diembergera, Fritza F. Winterstellera i Hermana Buhla.


A z innej beczki, to już za miesiąc wyrusza potwornie silna młoda polska ekspedycja w rejon turni Trango w Karakorum. Znając uczestników mogę się spodziewać przejść o znaczeniu przełomowym....

Szczegóły tu: http://www.wspinanie.pl/karakorum/

Dość powiedzieć, że cele wyprawy to m.in. Bezimienna Wieża Trango (Nameless Tower) i straszliwe Uli Biaho...

Obrazek


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 09 lipca 2006 22:51:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 18:29:55
Posty: 3974
Skąd: Warszawa
Skałki z fotek na tej zlinkowanej stronie robią wrażenie... Ja pozostanę jednak przy Beskidach :-)

_________________
My shadow is always with me. Sometimes ahead... sometimes behind. Sometimes to the left... sometimes to the right. Except on cloudy days... or at night.


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 09 lipca 2006 23:01:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 23:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
czy przypadkiem ta francuska desteville czy jakoś tak tam nie właziła kiedyś? cos mi się kojarzy, jakieś fajne zdjęcia z jej wspinaczki.

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 10 lipca 2006 13:24:26 
Bogus pisze:
Skałki z fotek na tej zlinkowanej stronie robią wrażenie... Ja pozostanę jednak przy Beskidach


Hehehe ;-)

natalia pisze:
czy przypadkiem ta francuska desteville czy jakoś tak tam nie właziła kiedyś? cos mi się kojarzy, jakieś fajne zdjęcia z jej wspinaczki.


Tak tak! Kasia Destivelle weszła na Trango Tower z Jeffem Lowe - uklasycznili południową ścianę w 1991 roku. Po niej na szczycie była jeszcze tylko jedna kobieta - Sofia Foteva w 1998 roku.

Catherine Destivelle to niesamowita alpinistka. Miałem wielki zaszczyt poznać ją lata temu i zrobiła na mnie piorunujące wrażenie - "duch Gór" unosił się wręcz wokół niej... Jest nieprawdopodbnie wszechstronna - niewielu jest facetów którzy mają podobny zestaw osiągnięć we wszystkich dziedzinach (poza himalaizmem) - zaczynając od boulderingu, przez wspinaczkę sportową, superszybkie przejścia bigwallowe, wspin zimowy, lodospady, mikst, ekspedycje....

Kasia w pracy:

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Wspaniała kobieta :D


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 10 lipca 2006 13:29:11 
Kolejne newsy - update do ostatniego wpisu o Broad Peak (powyżej):

Piotrek Morawski zdobył Broad Peak!

http://www.himountain.pl/himal_aktualnosci2.php?id=63

Cytat:
Piotr Morawski też na szczycie Broad Peak
10.07.2006

9 lipca o godzinie 12.00 czasu lokalnego Piotr Morawski zdobył samotnie, drogą pierwszych zdobywców, główny szczyt Broad Peak (8047m).

Piotr Morawski atakował szczyt już dzień wcześniej, razem z Piotrem Pustelnikiem(HiMountain Team) i Peterem Hamorem, ale gdy na przełęczy, na wysokości 7900, spotkali oni potrzebującego pomocy wspinacza z Austrii, postanowiono, że Piotr Morawski sprowadzi go do obozu 3.

Piotr Pustelnik i Peter Hamor kontynuowali wspinaczkę do szczytu. Wkrótce natrafili na nieżyjącego już partnera Austriaka, kierownika wyprawy - Markusa Kronthalera.

Pustelnik i Hamor zdobyli szczyt główny 8 lipca o godzinie 14.00.

Piotr Pustelnik i Peter Hamor zeszli już do bazy na wysokość 4500m. Piotr Morawski, razem z Kingą Baranowską(HiMountain Team) i Piotrem Rusowiczem są w obozie 3 na wysokości 7200m. Do bazy planują dotrzeć 10 lipca wieczorem.

W miarę napływających informacji z innych wypraw prostowane są niektóre wcześniejsze komunikaty.Duńczyk Wilco van Rooijen i Irlandczyk Gerrard McDonnell, jak się teraz okazuje, nie zdobyli jednak szczytu głównego 6 lipca, a tylko przedwierzchołek - Rocky Summit (8027m). Zdobywców Broad Peaka jest więc 265. Informacje w naszych wcześniejszych raportach były mylne.

Sytuacja na Broad Peak w tych dniach nie jest łatwa. W górze znajdują się jeszcze zespoły innych wypraw w kłopotach. Wszystko to nie wpływa najlepiej na nasz polsko-słowacki zespół. Jak wiadomo planował on jeszcze jedną wspinaczkę nową drogą, w stylu alpejskim południową granią z drugiej strony masywu.

Jak wszyscy uczestnicy spotkają się w bazie czeka ich najprodopodobniej trudna chwila decyzji czy na pewno, po trudnych dniach spędzonych na drodze normalnej, akcji ratunkowej, spotkaniu z nieżyjącym Markusem, podejmą oni mimo to trud wspinaczki nową drogą na zdobyty już szczyt?



Gadam o tym w kółko/Macieju, ale na serio - to jest sport w którym mamy ogromne sukcesy, o których prawie nigdzie się nie słyszy... Mam nadzieję, że nie macie mi za złe uprawiania tu małego PRu polskiego wspinactwa ;-)


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 10 lipca 2006 13:33:59 
....i jeszcze jeden newsik:

Po wejściu na Makalu (dopiero co), Anna Czerwińska wyruszyła w zeszłym tygodniu na Gasherbrum I !!

http://www.pza.org.pl/news.acs?id=138613

Cytat:
Czerwińska rusza na Gasherbrum I

Ania Czerwińska i Darek Załuski tworzą trzon wyprawy, która 4 lipca odlatuje do Pakistanu.

Celem ekspedycji jest jeden z czterech ośmiotysięczników Karakorum – Gasherbrum I (in. Hidden Peak). GI (8080 m) jest znacznie rzadziej zdobywany od bardziej popularnych sąsiadów – GII (8034 m) i Broad Peak (8051 m).

W 1983 r. nową drogę północną ścianą Gasherbrum I poprowadzili Jerzy Kukuczka i Wociech Kurtyka, natomiast pierwszymi polskimi himalaistkami na tym szczycie były Ewa Pankiewicz i Wanda Rutkiewicz (16 lipca 1990 r.).

Czerwińska ma obecnie na swoim koncie 6 głównych wierzchołków ośmiotysięczników (Everest, Nanga Parbat, Lhotse, Cho Oyu, GII, i Makalu) oraz dwa boczne – Broad Peak Rocky Summit i Shisha Pangma Central. Załuski był na Cho Oyu, Lhotse, GII i ostatnio na Evereście.


Obrazek


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 10 lipca 2006 16:29:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 21:37:55
Posty: 25363
K.T.W.S.G. pisze:
Gadam o tym w kółko/Macieju, ale na serio - to jest sport w którym mamy ogromne sukcesy, o których prawie nigdzie się nie słyszy... Mam nadzieję, że nie macie mi za złe uprawiania tu małego PRu polskiego wspinactwa

osobiście gorąco popieram Twoja inicjatywę

zdecydowanie to ciekawsze od gadania o Makach, adapterach i sea-foodzie :P

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 10 lipca 2006 16:38:17 
Bardzo się cieszę, chociaż nie mogę się zgodzić, żeby nie było większego sensu gadania o pozostałych wymienionych przez Ciebie rzeczach :-) Góry oczywiście dystansują wszystko i są na 6 gwiazdek, ale i inne rzeczy są interesujące, choć na Makach jest najlepiej pracować, na gramofonach słuchać Muzyki, sea-food jeść... No i po Górach chodzić :-)


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 10 lipca 2006 17:21:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 21:37:55
Posty: 25363
K.T.W.S.G. pisze:
na gramofonach słuchać Muzyki, sea-food jeść...

no właśnie o to chodzi :-)
i to lubię robić, ale nie lubie o tym gadać. natomiast po górach lubię i chodzic i o tym gadać...
(maki interesują mnie tylko jako inspiracja dla nagrań pewnego zespołu)

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 10 lipca 2006 17:25:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 23:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
Crazy pisze:
osobiście gorąco popieram Twoja inicjatywę

zdecydowanie to ciekawsze od gadania o Makach, adapterach i sea-foodzie


hahaha zgadzam się :piwo:

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 16 sierpnia 2006 11:18:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 11:17:46
Posty: 4935
Skąd: Biadacz
16.08.2006 | 14:10
Klepie zielony lod, JURA pali papierosa,Irandcz. jak zawsze halasuje domagajajac sie uwagi.Ruszamy dalej: trawers okrazajacy grzyba, ostatnie trudne technicznie miejsce. Okolo10.30 7-ka z nas jest powyzej.Pozostaje przejsc na 2ga str.zbocza,do skal i do szczytu jakies 2-3godz tuptania w sniegu. Dochodzac do stanowiska widze 2-ke ktora przede mna rusza wpoprzek zbocza: uradowani juz bez grymasu napiecia/strachu.. Potem zawalilo sie niebo.Ruszyl snieg nade mna ZDAZYLEM zacisnac prusa wbic czekan wyszeptac: JEZUS MARYJA, MARTA i rozplaszczyc sie na lodzie jak zaba Udezenie

16.08.2006 | 14:04
Wszedzie sciela sie odlamki lodu twardego jak granit.Ostatnie paredz.m pionu na wys.8200m katorga dla pluc rak nog psychiki potem cudowna pulka

smutne wieści spod K2:
http://www.pza.org.pl/news.acs?id=138667

a tu ciekawa rzecz - Blog Jacka Telera - polskiego uczestnika tej wyprawy...
http://www.blogk2.com/index.php?id=66

pozdro...
KoT


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: sob, 19 sierpnia 2006 07:19:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 11:17:46
Posty: 4935
Skąd: Biadacz
relacja z tragedii na K2 w wyborczej:
http://sport.gazeta.pl/sport/1,65025,3558412.html

pozdro...
KoT


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: sob, 19 sierpnia 2006 10:50:16 
W ostatnich dniach rozpoczęły się dwie ważne polskie ekspedycje w Karakorum - rejon Trango. Ekipy są młode, ale bardzo doświadczone - w składzie obu są naprawdę wybitni wspinacze młodego pokolenia, z których przynajmniej trzech można uznać za (potencjalnie) neo-Kurtyków :-)

Szczegóły tutaj:

Maleńka wyprawa Adama Pieprzyckiego i Marcina Szczotki (którym szczególnie kibicuję):
http://www.wspinanie.edu.pl/content/view/108/77/
i wieści z wyprawy: http://www.wspinanie.edu.pl/content/view/191


Nieco większa wyprawa Maćka Ciesielskiego, Kuby Radziejowskiego, Wawy Zakrzewskiego i Grzegorza Mikowskiego:
http://www.wspinanie.pl/karakorum/index.html


Obu wyprawom życzę powodzenia i mam nadzieję, że będziemy mieli w tym sezonie same sukcesy! W obu sami znajomi (nie znam tylko G.M.), więc zapowiada się na to, że tegoroczny sylwester w Moku będzie stał pod znakiem wspomnień z Trango :-)


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 26 listopada 2006 23:11:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 18:09:25
Posty: 6879
Skąd: z Nepalu
Relacja z wyprawy Falvit Everest Expedition ( ta w której brała udział Martyna Wojciechowska )

http://www.bergson.pl/info.php?section=adventure,67

_________________
Auto, winda, kibel, molo
Ławka, kino,basen, szkoła


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: czw, 30 listopada 2006 15:56:05 
Wkrótce rozpoczyna się nowy sezon zimowy, a w nim dwa wydarzenia z Gór Wysokich które warto obserwować.

Pierwsze wydarzenie, to polska wyprawa narodowa, której celem jest pierwsze zimowe wejście na Nanga Parbat. Warto przypomnieć, że do tej pory w zimie zdobyto 8 z 14 ośmiotysięczików, a autorami wszystkich tych wejść są Polacy (+ w przypadku ostatniego zdobytego dotychczas 8.000 - towarzyszący polskiej wyprawie Włoch Simone Moro - o którym dalej).

Do tej pory zdobyto zimą:
17 lutego 1980 Mount Everest (8848 m) - Krzysztof Wielicki i Leszek Cichy. Narodową wyprawę poprowadził Andrzej Zawada; pierwsze w ogóle wejście zimą na szczyt ośmiotysięczny
12 stycznia 1984 Manaslu (8156 m) - Maciej Berbeka i Ryszard Gajewski. Kierownikiem zakopiańskiej wyprawy był Lech Korniszewski
21 stycznia 1985 Dhaulagiri (8167 m) - Andrzej Czok i Jerzy Kukuczka. Wyprawą Gliwickiego Klubu Wysokogórskiego kierował Adam Bilczewski
12 lutego 1985 Cho Oyu (8153 m) - Maciej Berbeka i Maciej Pawlikowski. Kierownikiem polsko-kanadyjskiej wyprawy był Andrzej Zawada. Trzy dni później tą samą drogą weszli: Zygmunt Heinrich i Jerzy Kukuczka
11 stycznia 1986 Kangczendzonga (8598 m) - Krzysztof Wielicki i Jerzy Kukuczka. Kierownikiem wyprawy Gliwickiego Klubu Wysokogórskiego był Adam Machnik
3 lutego 1987 Annapurna (8091 m) - Artur Hajzer i Jerzy Kukuczka (kierownik wyprawy)
31 grudnia 1988 Lhotse (8511 m) - w noc sylwestrową stanął na szczycie Krzysztof Wielicki. Kierownikiem polsko-belgijskiej wyprawy był Andrzej Zawada
14 stycznia 2005 Shisha Pangma (8027 m) - Piotr Morawski i Simone Moro. Kierownik wyprawy Jan Szulc.

Teraz czas na Nanga Parbat. Wyprawa wyrusza już w najbliższy poniedziałek. Cel bardzo ambitny, bo wyprawa nie idzie na łatwiznę (o której to i tak trudno w ogóle mówić), ale wybiera skomplkowaną drogę Schella.

Szczegółowe informacje nt. wyprawy znajdują się tu: http://www.himountain.pl/wyprawa_.php?id=1 (tam też Manifest Zimowy Krzysztofa Wielickiego); oraz tu: http://www.pza.org.pl/news.acs?id=139068.

W wyprawie udział biorą: Krzysztof Wielicki (kierownik), Jan Szulc (zastepca), Jacek Berbeka, Artur Hajzer, Jacek Jawień, Przemysław Łoziński, Robert Szymczak (lekarz wyprawy), Krzysztof Tarasewicz, Dariusz Załuski, Tommy Heinrich (Argentyna - fotograf z National Geographic) oraz dwaj Pakistańczycy: Ghulam Rasool i Hassan Sadpara. Jak na atak zimowy, to jest to bardzo niewielka drużyna.


A drugi news to naprawdę MOCNA rzecz (szczególnie w kontekście "niewielkich drużyn"). Wspomniany wyżej Simone Moro - współautor pierwszego zimowego wejścia na Shisha Pangma (z Piotrkiem Morawskim), zdobywca 5 ośmiotysięczników (a wśród nich 3 razy Everest i 2 razy Lhotse) wybiera się do Pakistanu, gdzie przymierza się do dwóch pierwszych wejść zimowych na ośmiotysięczniki, w dodatku w stylu SOLO!!! Jego cele to Broad Peak i K2 (!!!!) Szczegółowe informacje na temat wyprawy Simone znajdziecie tu: http://mounteverest.net/news.php?news=15309 Simone nie będzie korzystał z dodatkowego wsparcia tlenowego. Podziw i ogromny szacunek - zwłaszcza, że Simone nie jest typem, który robi teraz dużo szumu, a przy pierwszych trudnościach będzie uciekał. Moim zdaniem jest to wyprawa z której wróci jako zwycięzca, albo nie wróci wcale - to taki gość jest. Wierzę w niego i mam nadzieję, że się znowu spotkamy.

Mam nadzieję, że nikt mi nie będzie miał za złe, jeśli będę tu - wzorem sezonu letniego - wrzucał newsy z obu wypraw :-)


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 28  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group