Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest pt, 19 kwietnia 2024 04:17:46

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 23 czerwca 2006 10:30:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
czw, 22 czerwca 2006 09:44:39
Posty: 813
Skąd: Warszawa
Przez długi czas "Dzikość serca" uważałem za najpiękniejszy film o miłości w historii kina :) :D Teraz euforia trochę mi opadła, ale nadal lubię go sobie czasem odświeżyć. Mistrzowski był też "Twin Peaks"-serial i film. W ogóle bardzo lubię horrory i thillery rozgrywające się na amerykańskiej prowincji. No a Lynch potrafi stworzyć niepowtarzalny klimat paranoi i grozy.

_________________
Czekając na noc układam sobie pieśni,
Nie wsłuchuj się za długo, nie wpatruj się za bardzo...


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 23 czerwca 2006 19:41:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 21 maja 2006 14:08:39
Posty: 857
Skąd: Shire
Ja oglądałem tylko ''Zagubioną Autostradę'' no i trzeba przyznać, ze potrafi stworzyć klimat napięcia i grozy przeplatający się niewątpliwie z jakąś wybujaną psychodelią.

Jak usłyszałem o Lynchu?... kiedy posłuchałem piosenki ''Rammstein'' i zobczyłem teledysk czyli urywki filmu LOST HIGWAY szczególnie zapamiętałem twarz MM . :twisted:

_________________
wiatr jest szary a księżyc zielony.


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: sob, 24 czerwca 2006 00:20:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25379
séamas. pisze:
trzeba przyznać, ze potrafi stworzyć klimat napięcia i grozy przeplatający się niewątpliwie z jakąś wybujaną psychodelią

trzeba to przyznać, ale myślę, że jest w tym filmie o wiele więcej niż to...

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: sob, 24 czerwca 2006 00:32:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 21 maja 2006 14:08:39
Posty: 857
Skąd: Shire
Crazy pisze:
e jest w tym filmie o wiele więcej niż to...


no jasne. lecz to... poraz pierwszy kiedy oglądałem ten film najbardziej mnie zaintrygowało i przykuło uwagę :wink:

_________________
wiatr jest szary a księżyc zielony.


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 03 lipca 2006 10:11:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
czw, 22 czerwca 2006 09:44:39
Posty: 813
Skąd: Warszawa
Właśnie nabyłem sobie "Ogniu, krocz za mną" na DVD, jest jako dodatek do Vivy :D

_________________
Czekając na noc układam sobie pieśni,
Nie wsłuchuj się za długo, nie wpatruj się za bardzo...


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 03 lipca 2006 10:25:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
czw, 22 czerwca 2006 09:44:39
Posty: 813
Skąd: Warszawa
Co do "...autostrady", to lubię oglądać ten film w taki sposób, jak czasem słucham niektórych kawałków Armii: nie staram się zrozumieć, co autor miał na myśli, tylko kontempluję emocje wywołane sztuką. Myślę, że twórczość Lyncha wyśmienicie nadaje się do takiego odbioru. Jego filmy są miejscami tak nierealne i enigmatyczne, że podczas łamania sobie głowy nad znaczeniem treści umyka gdzieś cała poezja i klimat.Sam Lynch przyznał zresztą w którymś z wywiadów, że pomysły często czerpie ze snów. Próbować jasno opisać logikę jego onirycznych historii to zadanie dosyć karkołomne - przynajmniej dla mnie. W tego typu sztuce tyle intrpretacji ilu interpretujących, ale to właśnie jest ciekawe.

_________________
Czekając na noc układam sobie pieśni,
Nie wsłuchuj się za długo, nie wpatruj się za bardzo...


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 10 lipca 2006 01:32:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25379
tylko nie oglądaj Fire Walk With me, jeżeliś nie widział serialu!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 10 lipca 2006 08:00:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
czw, 22 czerwca 2006 09:44:39
Posty: 813
Skąd: Warszawa
:D Spoko, spoko ! I serial , i film widziałem już ze dwa razy !
"Zagubiona ..." jest teraz jako bonus do bodajże "Świat kobiety" , festiwal Lyncha się zrobił wkolorowej prasie kobiecej, może wreszcie do jakiejś gazetki dołączą "Dzikość serca" ! :)

_________________
Czekając na noc układam sobie pieśni,
Nie wsłuchuj się za długo, nie wpatruj się za bardzo...


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 30 lipca 2006 20:17:33 
Crazy pisze:
Pozostając w kręgu Lynch a moralność - przypomniał mi się bardzo ciekawy tekst Mateusza Wernera sprzed lat. Pisał on o Dzikości serca, która - co prawda według mnie niesłusznie - została w pewnym momencie uznana za kulminację stylu Lyncha. Mam przed sobą notatki z tego tekstu... (jest to więc mieszanka moich słów i dokładnych cytatów)

"Dzikości serca" udało się sprowokować oburzenie widowni już przesyconej dziwnością, mającej poczucie, że wszystko już było.
Wielka siła oddziaływania, nagromadzenie archetypów kultury masowej, gryzących się klisz i konwencji estetycznych
Lynch ani na chwilę nie rezygnuje z "górnego C", sięgając po najdrastyczniejszy arsenał środków filmowej ekspresji


Dla Budynia sie powtórzę ;)
Dzikość serca jest o tyle wielkim filmem że jest pierwotnym filmem do całego nurtu około Tarantinowatego. Błędem natomiast jest kult wokół Pulp Fiction, bo własnie pierwszym intensywnym filmem w tej estetyce był (10-15 lat) starszy film 'Dzikość Serca'. Fim Lyncha też dość mocno wyeksplatował cały (postnowoczesny?;) potencjał nurtu. No, ale Pulp Fiction, to lepsi aktorzy, lepszy montaż, lepsi operatorzy, a przede wszystkim więcej kasy i reklamy.


Na górę
 
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 09 października 2006 22:42:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25379
Powoli zbliża sie chyba do naszych kin (w ogóle do jakichkolwiek) nowy film Lyncha, Inland Empire. Dziwne to coś się zapowiada ;-)

Przytaczam poniżej recenzję, która baaaardzo mi sie podoba (jako recenzja). Chciałbym umieć takie pisać, choćby i po polsku :-)

Cytat:
An actress and a new role. Marriage and infidelity. An unpaid bill. TV and the movies. A sitcom about rabbits. An old tale and its variation; an old film and its remake. Prostitutes. A star is born, re-born, half-born. Today, two days from now, yesterday. Brutal fucking murder. The Locomotion. “This is the kind of shit I’m talking about.”

The initial viewing of a new David Lynch film poses some obvious problems. Faced with a torrent of non sequiturs, frame tales, and multiple planes of reality and consciousness, the viewer strives in vain to assemble the disparate fragments into a singular, coherent whole, one that the Lynch-savvy viewer knows will only become apparent after much hindsight and many future viewings, if at all.

This is particularly, audaciously true in the case of Inland Empire, a film that, like Eraserhead, Lynch shot piecemeal over the span of a few years. He started production on the film as early as 2001, shooting the “Rabbits” sitcom right after (and with some cast members of) Mulholland Drive, and completed it in Poland as late as January of this year. Largely bankrolling the production of the film himself, Lynch purportedly would wait for inspiration to write and shoot scenes that he would later shoehorn into the whole. In this way, the task of the spectator becomes similar to that of the filmmaker, assembling peculiar, seemingly unrelated elements into coherence over a long duration.

Inland Empire leads us down pathways, through doorways, along currents, impulses, grooves, and trains of thought, and we are left to scramble for and create our own meaning, to wonder at the significance of letters scratched on walls or written on the protagonist’s hand, to piece together tentative chronologies, to parse real-life from the movies, and, above all, to strive for the proper reaction — horror or hilarity. In the screening I attended, peals of laughter accompanied an expletive-peppered monologue in which one of Laura Dern’s characters relates a tale about gouging out the eye and clawing the genitals of a potential rapist. But this laughter was as much a result of helplessness as it was of giddy bewilderment. It was the laughter of mild derision on the one hand, and of discomfort on the other, uncertain about where the artifice ends and the real “brutal fucking murder” begins. The audience’s reaction is therefore somewhat like that of the laugh-track in Lynch’s already-mythical family sitcom, bursting intermittently and inappropriately from off-camera while rabbit-headed characters speak in mixed-up dialogue, reference undisclosed sequence, and iron clothing monotonously.

In Inland Empire, more than ever, Lynch wishes to establish a connection between a world that is astonishingly familiar and deceptively immediate and one that is utterly, horribly alien. And, more than ever, these two worlds are interchangeable, like prostitutes and starlets, actors and their roles. This is to say also that Lynch wishes to implicate us in his film, not only as observers, but as participants. As in any film, we receive signs and images that purportedly fit together, but here Lynch gives us the sole responsibility of assembling them into a pattern of meaning. In Inland Empire, the spectator is also interchangeable with the characters and the actors playing them.

The most aggressive means of drawing in the viewer that Lynch has at his disposal is ironically the most immediately repellent. Lynch’s use of digital video in the film has already been the source of much head-scratching in early reviews and festival reports; many have wondered, rather petulantly, why the director of such crystalline, defined celluloid images as those in Blue Velvet and Mulholland Drive — vibrant, striking images of deep red curtains and lipstick, clear blue fluorescence, and impenetrable blackness — should opt in his new film for the gritty, fuzzy, and amorphous quality of DV. Indeed, Lynch has not simply jettisoned celluloid, he has completely negated it, choosing to shoot on a Sony PD-150, a relatively lower grade digital format, that when projected, jolts the image into life with thousands of tiny, wriggling pixels. Scenes shot in near-darkness, of which there are many, are swimming with surface interference as though Lynch is not so much interested in what he is shooting as intent on conveying the thick smog of the Inland Empire or the very skin of the video itself. What appears onscreen is thus consistently ugly and endlessly fascinating, lending texture and noise to every object in the frame and applying great, unflattering splotches of rouge and green pallor to every face in close-up.

What Lynch demands of his viewers is therefore not only a narratological muscularity, but also a visual acuity of Brakhagian proportions. As a cinematic stylist, he has always been interested in testing the viewer’s vision, through violent focusing and re-focusing, jerky camera movement, and stroboscopic lighting, as well as its hearing, with indecipherable and even inaudible dialogue, shocking waves of electronic noise, and unidentified, disembodied voices and sounds. All of these figure in Inland Empire, but they are extended and completed by the full, nasty force of the DV that Lynch brings to bear on his film. Few directors have attempted to probe, even transgress the boundaries of technology and visuality as Lynch does here, and even those who have — like Sokurov in last year’s The Sun — have seldom done so in such an aggressive and systematic manner. As with the scattered splinters of plot and mood, the film almost demands that one assemble the individual pixels onscreen, squirming like snow on a television or ants on a severed ear, into a clear, bright image.

Late in the film, one of Laura Dern’s characters likens her situation to that of a spectator in a movie theater, watching things happening on the screen in front of her without being able to change or participate in them. She eventually finds herself there, watching herself onscreen as things happen around her, and we are of course right there with her. And if we don’t exactly gain agency in the film, Lynch accords us a space of great mental, sensual, and critical creativity, replaying and circulating images clues and streams of thought. Like the characters in the film, or the actors performing it, we relive these moments over and over again until we get them straight.

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 27 października 2006 01:43:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25379
na forum twinpiksowym jest taki temat "Favourite what if Lynch projects", czyli gdybania na temat, jakie to fajne by było coś tam, gdyby Lynch to zrobił - generalnie chodzi o projekty odrzucone, zapomniane itp. , a więc np. niezaakceptowany prze telewizję serial Mulholland Drive, szósty epizod Gwiezdnych wojen (późniejszy Powrót Jedi), który nie wiem czy wiecie , ale początkowo miał robić właśnie Lynch (tak tak!), biografia Marylin Monroe pt. Goddess, 16 kluczowy odcinek Twin Peaks, który wyreżyserował ktoś inny... takie tam.

Ale właśnie tamtejszy forumowy żartowniś zarzucił propozycją pewnego serialu, który miałby rozgrywać się w Łodzi... ;-)

Cytat:
David Lynch is in Poland, he doesn't speak the language, and he can't leave. 10 seasons.


Bardzo mi się spodobało :D

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 27 października 2006 11:23:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:10:43
Posty: 3722
:) haha!!
Spotkałby Hulagu? :)

podoba mi się!!!!


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 17 listopada 2006 17:27:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 26 marca 2006 09:01:48
Posty: 19447
Skąd: z prowincji
"Miasteczko Twin Peaks" jednak powróci?
Cytat:
Pojawiły się doniesienia, które mogą świadczyć o tym, że "Miasteczko Twin Peaks" powróci.
Od lat trwają spekulacje na temat ewentualnego powrotu "Miasteczka Twin Peaks" jako filmu pełnometrażowego i miniserialu. Firma Phoenixmedia próbowała przed pięciu laty zrealizować projekt. Ostatnio plotkowało się, że agent Dale Cooper może pojawić się w miniserialu, ale potem sprawa ucichła.

Dziś strona Dugpa.com podaje, że Catherine Coulson, odtwórczyni roli Pieńkowej Damy, miała odbyć rozmowę z Davidem Lynchem, reżyserem "Miasteczka Twin Peaks" i pełnometrażowej wersji serialu, "Twin Peaks: Ogniu, krocz za mną". - Kiedy zapytałam Davida, czy skończyliśmy już z "Twin Peaks", on uśmiechnął się i odparł, że nadal są historie, które można opowiedzieć. Zadałam mu pytanie, czy to oznacza, że drzwi dla projektu nie są zamknięte, a on odpowiedział, że absolutnie nie - wspomina aktorka.

http://wiadomosci.onet.pl/1435796,19,1,1,,item.html

_________________
Obrazek
"Niewole robią z nas ponurych i złych"
"Nie ma przypadków, są tylko znaki"


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 17 listopada 2006 17:56:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25379
pablak pisze:
Dugpa.com

o, dugpa, znajomy z forum :D (twinpeaksowego)

osobiście wszelkie rewelacje na temat wznowienia Twn Peaks od lat wkładam między bajki. za dużo ich było.

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 20 grudnia 2006 14:47:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:14:22
Posty: 9021
Skąd: Nab. Islandzkie
Cytat:
Powoli zbliża sie chyba do naszych kin (w ogóle do jakichkolwiek) nowy film Lyncha, Inland Empire. Dziwne to coś się zapowiada


Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=y4hFEDYmMcM

Dziś z rana (co za CHORA pora na oglądanie Lyncha :-)) obejrzałem tajemniczo zapowiadającą się Symfonię Przemysłową Nr 1: Sen Złamanych Serc - no i przyznam, że zostałem pozytywnie zaskoczony. Zerkając na opisy i recenzję podchodziłem z pewną rezerwą... A tu.. Musicalo-filmo-sztuka opowiadająca o dadaistycznym śnie porzuconej kobiety okazała się bardzo ładnym obrazkiem pod względem plastycznym (ujęcia, kolorystyka, scenografia, ubiory czy choreografia) jak i muzycznym (same fajne numery z pierwszej płyty Julee Cruise + OST z Twin Peaks). Nie jest to może jakieś wielkie dzieło, ale ogląda się przyjemnie (niecałe trzy kwadranse) - przyjemny jest fakt wielu nawiązań lub podobieństw "miasteczkowych" - muzyka, mroczne tło akcji, kiczyk powiązany z grozą, aktorzy... Polecam! Jako pewien bonus do twórczości : * * * * -.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group