Wyraźnie mniej głosujących - trzynaście osób. Więc i wyniki nie jakieś wysokie (żaden film nie dostał więcej, niż siedem głosów, żaden nie był więcej niż dwa razy na pierwszym miejscu), a szkoda... takie tytuły! Ale i tak więcej punktów dla zwycięzcy, niż w 81-85, gdzie głosowało chyba 18 osób.
Wyszło to tak:
1. Powiększenie, reż. Michelangelo Antonioni (1966)................... 57 pkt.
2. 2001: Odyseja Kosmiczna, reż. Stanley Kubrick (1968)................ 47 pkt.
3. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie, reż. Sergio Leone (1968)..... 42 pkt.
4. Rejs, reż. Marek Piwowski (1970)............................................. 41
5. Absolwent, reż. Mike Nichols (1967)......................................... 33
6. Dobry, zły i brzydki, reż. Sergio Leone (1966)............................. 32
7. Andriej Rublow, reż. Andriej Tarkowski (1966)............................. 28
8/9. Pociągi pod specjalnym nadzorem, reż. Jiri Menzel (1966)
8/9. Sami swoi, reż. Sylwester Chęciński (1967).......................... po 22
10. Dziecko Rosemary, reż. Roman Polański (1968).......................... 21
11/12. Bunt, reż. Masaki Kobayashi (1967)
11/12. Czyż nie dobija się koni, reż. Sydney Pollack (1969)............ po 20
13. Nocny kowboj, reż. John Schlesinger (1969).............................. 19
14. Złoto dla zuchwałych, reż. Brian G. Hutton (1970)...................... 18
15. Swobodny jeździec (Easy Rider), reż. Dennis Hopper (1969)......... 17
16/17. Bonnie i Clyde, reż. Arthur Penn (1967)
16/17. Satyricon, reż. Federico Fellini (1969)............................... po 16
18/19. Fahrenheit 451, reż. Francois Truffaut (1966)
18/19. Mały wielki człowiek, reż. Arthur Penn (1970)..................... po 15
20. Samuraj, reż. Jean-Pierre Melville (1967)................................... 14
21. Żółta łódź podwodna (Yellow Submarine), reż. George Dunning (1968)... 13
22. Dzika banda, reż. Sam Peckinpah (1969).................................... 12
23/24. Pan Wołodyjowski, reż. Jerzy Hoffman (1969)
23/24. Bullitt, reż. Peter Yates (1968)........................................ po 11
25. Incydent, reż. Larry Pearce (1967).......................................... 10
26-29. Jeżeli..., reż. Lindsay Anderson (1968)
26-29. Król Edyp, reż. Pier Paolo Pasolini (1967)
26-29. Lalka, reż. Wojciech Jerzy Has (1968)
26-29. Parszywa dwunastka, reż. Robert Aldrich (1967)................. po 9
30-32. Na los szczęścia, Baltazarze, reż. Robert Bresson (1966)
30-32. W kręgu zła, reż. Jean-Pierre Melville (1970)
30-32. Żywot Mateusza, reż. Witold Leszczyński (1967)................. po 8
33/34. Bitwa o Algier, reż. Gillo Pontecorvo (1966)
33/34. Medea, reż Pier Paolo Pasolini (1969)................................. po 7
35/36. Armia cieni, reż. Jean-Pierre Melville (1969)
35/36. Butch Cassidy i Sundance Kid, reż. George Roy Hill (1969)...... po 6
37-39. Love Story, reż. Arthur Hiller (1970)
37-39. Tylko dla orłów, reż. Brain G. Hutton (1968)
37-39. Wojna i Pokój, reż. Siergiej Bondarczuk (1967).................... po 5
40/41. Struktura kryształu, reż. Krzysztof Zanussi (1969)
40/41. Z zimną krwią, reż. Richard Brooks (1967)........................... po 4
42. Producenci, reż. Mel Brooks (1968)........................................... 3
43-45. Barbarella, reż. Roger Vadim (1968)
43-45. Doczekać zmroku, reż. Terence Young (1967)
43-45. Palacz zwłok, reż. Juraj Herz (1969)................................... po 2
46-49. Persona, reż. Ingmar Bergman (1966)
46-49. Z, reż. Costa Gavras (1969)
46-49. W upalną noc, reż. Norman Jewison (1967)
46-49. Matnia, reż. Roman Polański (1966)................................... po 1
|