Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest czw, 28 marca 2024 14:46:14

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
PostWysłany: śr, 16 września 2015 08:38:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 20:43:51
Posty: 3056
Skąd: z Trawberry Fields
Ile w tym seksu! :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 08:52:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 18:09:25
Posty: 6879
Skąd: z Nepalu
Przyznajcie się lepiej, że w sklejaniu bardziej chodziło wam o zapach kleju niż radochę z gotowego modelu :mrgreen:

_________________
Auto, winda, kibel, molo
Ławka, kino,basen, szkoła


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 09:00:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 28 stycznia 2005 14:46:47
Posty: 21339
Skąd: Autonomiczne Księstwo Służew Nad Dolinką
Fengari pisze:
A Hurricane faktycznie wygląda dużo lepiej, że tym się dało walczyć, to już wierzę!


Taka ciekawostka. RAF po wprowadzeniu Hurricanów do służby postanowił je skonfrontować ze swoim najlepszym myśliwcem z okresu I wojny - Sopwithem Camelem. Oba samoloty uzbrojono w foto-karabiny i urządzono pojedynek.

Zwyciężył go stary, poczciwy Wielbłądek.

SC wyglądały tak:

Obrazek

_________________
Sometimes good guys don't wear white


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 10:39:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 20:43:51
Posty: 3056
Skąd: z Trawberry Fields
Pewnie Polak pilotował tego SC. I, jak by RAF dzisiaj wystawił przeciwko niemu swojego Tajfuna albo Tornado, to też spokojnie by je łyknął, robiąc sobie jednocześnie kawę drugo ręko :D


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 10:46:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 20 października 2008 16:48:09
Posty: 6421
arasek pisze:
Karubin

a wykończył szkopa jazdą na czołówkę bo kul zabrakło z tego co pamiętam

o dziś sobie poczytam 8-) :f14

_________________
J 14,6


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 10:48:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 20 października 2008 16:48:09
Posty: 6421
otoKarbalcy pisze:
Pewnie Polak pilotował tego SC


he he :D

_________________
J 14,6


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 10:53:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 28 stycznia 2005 14:46:47
Posty: 21339
Skąd: Autonomiczne Księstwo Służew Nad Dolinką
otoKarbalcy pisze:
Pewnie Polak pilotował tego SC


Pewnie tak. Tym bardziej, że...

Cytat:
Camel nie był maszyną prostą w pilotażu. Zastosowanie silnika rotacyjnego w lekkim płatowcu, przy skupieniu mas silnika, pilota, paliwa i uzbrojenia blisko siebie w przedniej części kadłuba, generowało bardzo duży efekt żyroskopowy (zob. precesja), przez co maszyna cechowała się bardzo asymetrycznym pilotażem. Mimo, iż silniki rotacyjne stosowane były w wielu myśliwcach tamtego okresu (np. francuskim Nieuport 17, czy u niemieckim Fokker Dr.I), w żadnym z nich asymetria cech lotnych nie była tak silnie zaznaczona. Przy skręcie w prawo, samolot opuszczał nos w dół, a przy skręcie w lewo - unosił w górę[1]. Zakręt w prawą stronę dało się wykonać łatwiej i szybciej, a w lewą, przeciwną do momentu żyroskopowego silnika, zdecydowanie trudniej. Często zakręty o 90 stopni szybciej wykonało się jako zakręt o 270 stopni w kierunku przeciwnym. Ze względu na te niedogodności, samolot zyskał wśród młodych pilotów opinię maszyny trudnej i niebezpiecznej. Silnik Clerget był bardzo czuły na skład mieszanki paliwowej, a nieodpowiednie dobranie proporcji powodowało gaśnięcie silnika podczas startu. Odnotowano wiele kraks podczas startu, gdy silnik odmawiał współpracy, niedoświadczeni piloci nie umieli sobie poradzić z maszyną z pełnymi zbiornikami paliwa, które znacznie przesuwały środek ciężkości. W locie poziomym środek ciężkości był przesunięty zanadto do tyłu, co w połączeniu z dużym momentem żyroskopowym silnika skutkowało jeszcze trudniejszym wprowadzaniem maszyny w zakręty, a spadek prędkości bardzo często powodował przeciągnięcie i wpadnięcie w gwałtowny korkociąg. Stery maszyny były bardzo czułe, sterowność bardzo dobra.

_________________
Sometimes good guys don't wear white


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 11:21:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 20:43:51
Posty: 3056
Skąd: z Trawberry Fields
To naprawdę musieli być mistrzowie, ci piloci, którzy na tym walczyli. Bo nie tylko mieli na głowie przeciwnika, ale i własny samolot :shock:
Ciekawe z tym silnikiem rotacyjnym. Nie interesowałem się nigdy bliżej lotnictwem, trochę bardziej samochodami. Czy tego rodzaju silniki były często stosowane? W autach sprawdzały się średnio. Jeszcze parę lat temu był na rynku jedyny bodaj samochód z tego rodzaju jednostką (Mazda RX-8), potem go wycofali. Silnik jest bardzo ciekawy i daje dużo mocy, ale jest też ponoć awaryjny i żłopie paliwo i olej.


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 11:24:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 28 stycznia 2005 14:46:47
Posty: 21339
Skąd: Autonomiczne Księstwo Służew Nad Dolinką
otoKarbalcy pisze:
Czy tego rodzaju silniki były często stosowane?


W konstrukcjach z okresu I WŚ? BARDZO często. :)

_________________
Sometimes good guys don't wear white


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 11:34:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 20:43:51
Posty: 3056
Skąd: z Trawberry Fields
OK, poniał :) . Ale to trochę dziwne, bo Felix Wankel opatentował taki silnik dopiero chyba w latach trzydziestych, a do produkcji w samochodach wprowadzono go w 1963 roku.


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: śr, 16 września 2015 19:11:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 01 października 2007 21:19:21
Posty: 7606
Skąd: Kraków
Ale to nie ma nic wspólnego z Wanklem, bo tam kręci się tłok, a tu cały silnik. ;)

_________________
Would you know my name, if I saw you in heaven ?

Mój kanał na YouTube, czyli klejenie modeli, ale nie tylko. :wink:


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: pt, 18 września 2015 17:49:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 14 listopada 2007 16:38:41
Posty: 9939
A mi dziś za oknem latał w kółko jakiś dwupłatowiec, ale jaki - nie byłam w stanie dojrzeć.


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 19 września 2015 07:04:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 20:43:51
Posty: 3056
Skąd: z Trawberry Fields
A mi codziennie nad głową przelatuje lądując kilkanaście jednopłatowców-odrzutowców plus 2-3 transportowce. Akurat mam pewność, co to za jedne i oczywiście ciepło myślę o byłym Pą Prezydą, któren mi pierdolnął lotnisko wojskowe dwa kilometry od działki... WOJNA!!!!!!!


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 19 września 2015 09:45:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 10 stycznia 2005 11:49:49
Posty: 24304
Skąd: Kamienna Góra/Poznań
Piątkowo na lokalizację lotniska nie narzeka. :P

_________________
In an interstellar burst
I am back to save the Universe.


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 19 września 2015 10:09:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 20:43:51
Posty: 3056
Skąd: z Trawberry Fields
No, ale kto by tam chciał mieszkać, tej :twisted:


Na górę
 Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group